Levi Strauss ще съкрати поне 10% от работните места, след като прогнозира мрачна 2024 г. за крехкия бизнес на едро

Levi Strauss ще съкрати поне 10% от работните места, след като прогнозира мрачна 2024 г. за крехкия бизнес на едро

Levi Strauss ще съкрати поне 10% от работните места, след като прогнозира мрачна 2024 г. за крехкия бизнес на едро

Levi Strauss & Co прогнозира годишни продажби и печалба под очакванията на Уолстрийт в четвъртък и заяви, че ще съкрати 10% до 15% от глобалните корпоративни работни места, тъй като производителят се стреми да овладее разходите на фона на слабостта в търговията на едро бизнес. 

Levi отдаде слабата прогноза на плановете за напускане на марката Denizen и намаляване на продажбите извън разпродажбите, както и на по-слабите валутни курсове и окончателната ликвидация на руския бизнес. Компанията също така пропусна прогнозите за приходите за четвъртото тримесечие, предава Ройтерс

Последствията от пренасищането на запасите през миналата година и потребителите, усещащи част от инфлацията, са пречка за канала на едро на компанията и надвишават печалбите в нейния бизнес директно към потребителите (DTC).

Новият главен изпълнителен директор на Levi's Мишел Гас каза, че бизнесът на едро на компанията в САЩ се е подобрил през последното тримесечие и се очаква да покаже растеж през втората половина на 2024 г. Въпреки това непредсказуемото потребителско търсене означава, че Levi's ще продължи да бъде консервативна в перспективите си, каза тя на инвеститорите в конферентен разговор след обявяването на печалбата.

„Окуражени сме, но що се отнася до този канал, все още не обявяваме победа. Имаше много нестабилност през последната година... така че ние възприемаме предпазлив подход, докато гледаме напред“, каза Гас. 

Постепенното премахване на марката Denizen, която е по-евтина от другите продукти на Levi и се продава с по-нисък марж, ще позволи на компанията да се съсредоточи повече върху разширени продуктови категории, включително по-лек деним и спортно облекло, според главния финансов директор и растеж Хармит Сингх. 

Продажбите в общия бизнес на едро на Levi, които представляват около 62% от нетните приходи през 2022 г., са намалели с 3% на база постоянна валута през тримесечието, приключило на 26 ноември.

Съкращенията са предвидени за първата половина на 2024 г. и, съчетани с други мерки, ще генерират нетни икономии от $100 милиона през 2024 г.

Компанията ще поеме разходи от 110 до 120 милиона долара, свързана със съкращенията на работни места през текущото тримесечие.

Levi's има около 20 000 служители в световен мащаб, с приблизително 5000 корпоративни служители.

Компанията прогнозира ръст на нетните приходи за фискалната 2024 г. от 1% до 3%, в сравнение с оценката на анализаторите за увеличение от 4,7% до 6,49 милиарда долара, според данни на LSEG.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ