Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|McDonald's за първи път на загуба от почти 4 години заради кампании за бойкот
McDonald's отчете първия си тримесечен спад в продажбите от почти четири години в понеделник, притиснат от слабия ръст на продажбите в бизнес подразделението, което включва Близкия изток, Китай и Индия, предава Ройтерс.
Гигантът за бургери е сред няколкото западни марки, които са били свидетели на протести и кампании за бойкот срещу тях заради предполагаемата им произраелска позиция в конфликта Израел-Хамас.
Сравнимите продажби в сегмента на McDonald's International Developmental Licensed Markets са се повишили с 0,7% през тримесечието, като в голяма степен липсват прогнозите за растеж от 5,5%, според данни на LSEG. Бизнесът представлява 10% от общите приходи на McDonald's през 2023 г.
Изпълнителният директор Крис Кемпчински миналия месец отбеляза „значително въздействие върху бизнеса“ на пазара на McDonald's в Близкия изток и някои райони извън региона поради войната, както и „свързана дезинформация“ за марката.
Starbucks миналата седмица също намали годишната си прогноза за продажби, отчасти поради удар в продажбите и трафика в магазините в Близкия изток.
Сравнимите продажби в сегмента на McDonald's International Developmental Licensed Markets са се повишили с 0,7% през тримесечието, като в голяма степен липсват прогнозите за растеж от 5,5%, според данни на LSEG.
Потребителските разходи в Китай, вторият по големина пазар на McDonald's, също остават слаби въпреки мерките за подкрепа на правителството. По-рано Starbucks каза, че възстановяването на продажбите в Китай е по-бавно от очакванията.
Индийският франчайзополучател на McDonald's също отчете първия си спад на приходите от три години.
Бизнесът на компанията в САЩ също започва да показва признаци на слабост. Трафикът в магазините на McDonald's в САЩ е спаднал с 13% през октомври, според данни на Placer.ai, цитирани от Wells Fargo. Той намаля с 4,4% и 4,9% съответно през ноември и декември.
Неговите сравними продажби в САЩ се повишиха с 4,3% през четвъртото тримесечие, малко по-малко от прогнозите за ръст от 4,4%.
Все пак общата нетна печалба на компанията се е повишила със 7%, благодарение на по-високите цени на менюто и намаляването на разходите за суровини.
McDonald's прогнозира оперативния марж за 2024 г. да бъде в диапазона от средни до високи 40% и заяви, че очаква над 1600 нови ресторанта тази година.
Компанията отчете оперативен марж от 45,7% за 2023 г. Акциите на компанията поскъпнаха незначително при нестабилната търговия преди пускането на пазара.
Глобалните продажби в същия магазин са се увеличили с 3,4% през тримесечието, като липсват прогнозите за ръст от 4,9%. Това представлява най-бавният ръст на продажбите от около три години.
С изключение на еднократните артикули, McDonald's отчете печалба на акция от $2,95. Анализаторите очакваха печалба от $2,82 на акция.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.