Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|McDonald's загуби частично права за използване на търговската марка BigMac в ЕС
Компанията McDonald's Corp. загуби правото да използва търговската марка "BigMac" в Европейския съюз по отношение на варианта на популярния бургер с пилешко месо.
Американската компания също няма да може да използва тази търговска марка за именуване на ресторанти. Това решение беше взето от Европейският съд в Люксембург. То обаче не се отнася за традиционния бургер Big Mac с телешко.
Европейският съд застана на страната на ирландската верига за бързо хранене Supermac в опита ѝ да спре американската компания да използва търговската марка "BigMac" за определени продукти и услуги.
Компанията McDonald's регистрира търговската марка в Европа през 1996 г. както в категориите за храни, така и за имена на ресторанти. Така компанията има право да отвори ресторант, наречен "Биг Мак". Това обаче им позволи да блокират разширяването на Supermac в ЕС на основание, че сходството на имената би объркало потребителите.
През 2019 г. Европейската служба за права върху интелектуалната собственост блокира McDonald's да използва търговската марка върху своите пилешки бургери, тъй като компанията не успя да предостави доказателства за продължителна употреба в продължение на пет години.
Пилешкият "BigMac" е широко достъпен в САЩ и Великобритания, но в страните от ЕС се счита за допълнителен елемент от менюто. В сряда Европейският съд потвърди и разшири решението на европейската служба. Решението на съда също така отбелязва, че няма доказателства, че McDonald's използва търговската марка в категорията име на ресторант. Така фирмата губи правото да го използва и в този случай. Решението на съда може да бъде обжалвано пред по-горен съд.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.