Mondelez ще използва нов инструмент с генеративен AI, за да намали маркетинговите разходи

Mondelez ще използва нов инструмент с генеративен AI, за да намали маркетинговите разходи

Производителят на снаксове Mondelez използва нов инструмент с генеративен изкуствен интелект, за да намали разходите за създаване на маркетингово съдържание с между 30% и 50%, съобщава Ройтерс.

Създателят на всеизвестните бисквитки Oreo започна да разработва инструмента миналата година съвместно с IT фирмата Accenture и се очаква той да бъде способен да създава кратки телевизионни реклами, готови за излъчване още през празничния сезон догодина, а потенциално и за Super Bowl през 2027 г. Това сподели Джон Халворсън, глобален старши вицепрезидент по потребителското изживяване в Mondelez.

Агенцията пише, че производителят на шоколада Cadbury е инвестирал над $40 милиона в инструмента с генеративен изкуствен интелект, допълни Халворсън, като отбеляза, че спестяванията ще се увеличат, ако инструментът успее да създава по-сложни видеа.

Изправена пред мита и намаляващи потребителски бюджети, Mondelez – както и други компании за потребителски стоки – търси начини да използва AI, за да намали разходите, плащани на рекламни агенции, както и да ускори процеса на разработване и продажба на нови продукти.

Конкуренти като Kraft Heinz и Coca-Cola също експериментират с AI за реклами. През 2024 г. Coca-Cola пусна празнични реклами, създадени с AI, но компютърно генерираните образи в тях бяха критикувани от някои потребители заради липса на реални емоции.

Mondelez засега не използва човешки образи в съдържанието, създадено с изкуствен интелект.

Компанията използва съдържание, генерирано от новия инструмент, в социалните мрежи за бисквитите Chips Ahoy в САЩ и шоколада Milka в Германия. Осемсекундно видео за Milka показва как вълни от шоколад се разливат върху вафла, като фонът се променя според целевата аудитория.

„Цената за създаване на анимации е в стотици хиляди долари“, каза Халворсън. „Този тип решение е с порядъци по-евтино.“

В САЩ Oreo ще използва инструмента за продуктовите си страници в Amazon и Walmart през ноември. Mondelez планира да го използва през следващите месеци за шоколада Lacta и Oreo в Бразилия, както и за Cadbury във Великобритания, сподели още Халворсън.

Тина Васвани, вицепрезидент по дигитализация и данни в компанията, заяви, че хора винаги ще проверяват съдържанието, генерирано от инструмента, за да се избегнат грешки. Mondelez има правила, които забраняват акцентиране върху нездравословни хранителни навици, вейпинг, прекомерна консумация, емоционално манипулативен език и използване на обидни стереотипи, според документ, споделен от базираната в Чикаго компания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Културни кодове: Кандидатстването за работа стана твърде скъпо начинание
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС