Може да се наложи Ryanair да намали летния си график

Може да се наложи Ryanair да намали летния си график

Ryanair ще получи по-малко самолети Boeing до края на юни, отколкото се очакваше, заяви в петък главният изпълнителен директор Майкъл О'Лиъри, което потенциално накара нискобюджетния превозвач да намали летния си график при най-натоварените време на годината.

Базираната в Дъблин авиокомпания е първата в Европа, която предупреждава за сривове поради задълбочаваща се криза в Boeing, който беше затънал в регулаторен одит и му беше забранено да увеличава производството на 737 MAX след взрива на панел във въздуха на 5 януари нов MAX 9 на Alaska Airlines, предава Ройтерс

Ryanair трябваше да получи 57 самолета Boeing MAX 8200 до края на април, но преди малко повече от седмица Boeing съобщи на авиокомпанията, че ще получи около 50 самолета до края на юни, каза О'Лиъри. Това вече може да се промени.

„Всъщност не знаем колко самолета ще получим от Boeing. Почти сме сигурни, че ще стигнем между 30 и 40. Достатъчно сме уверени, че сме между 40 и 45. А сега сме много по-малко уверени, че ще стигнем между 45 и 50“, каза О'Лиъри на брифинг за медиите. 

В изявление до Ройтерс Boeing потвърди, че е казал на някои авиокомпании, че доставките могат да бъдат забавени, тъй като компанията гарантира, че самолетите отговарят на всички регулаторни стандарти, преди да бъдат предадени на клиентите.

„Дълбоко съжаляваме за въздействието, което това оказва върху нашия ценен клиент Ryanair. Работим, за да отговорим на техните опасения и да предприемем действия по цялостен план за подобряване на качеството и ефективността на доставка на 737“, казаха от Boeing. 

Забавените доставки означават, че Ryanair може да се наложи да премахне някои полети от летния си график, каза О'Лиъри, намалявайки капацитета за това, което се очаква да бъде рекордно лято на пътувания.

„Ако получим само 40, до края на март ще трябва да обявим някои малки съкращения на графика“, каза той.

Това означава, че Ryanair вероятно ще превози само 200 милиона пътници за финансовата година, започваща през април, срещу 205 милиона предишни прогнози.

Допълнителни ограничения на капацитета биха могли да направят превозвача, известен с ниските си цени на билетите до горещи летни точки като Малага и Сицилия, по-малко конкурентен спрямо нискотарифни конкуренти като easyJet.

Акциите на Ryanair се повишиха с една четвърт през последните две години, което я прави най-добре представящата се европейска авиокомпания, тъй като индустрията се възползва от бума на пътуванията след блокирането на пандемията от COVID. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ