Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Netflix не върви към провал, просто се превръща в медийна компания
Американският стрийминг гигант Netflix преминава през ужасна 2022 г. През април компанията заяви, че е загубила абонати за първи път от 2011 г. насам. Акциите й се сринаха с повече от 60% през тази година.
И все пак последните му проблеми може да не са знак за навлизане в низходяща спирала или началото на края за стрийминг платформата. По-скоро това е знак, че Netflix се превръща в по-традиционна медийна компания, пише Франк Палота за Си Ен Ен.
Netflix първоначално беше оценяван като голяма технологична компания, като дори бе част от борсовия акроним FAANG за бързо растящите технологични акции, който включваше още Facebook (вече Meta), Apple Amazon, Netflix и Google (в лицето на компанията майка Alphabet). В миналото Уолстрийт оценяваше компанията на около 300 млрд. долара - цифра, равна на тази на много големи технологични компании, които бизнес моделът на Netflix в крайна сметка не можеше да конкурира.
„Мисля, че Netflix беше изключително надценен“, коментира Джулия Александър, директор по стратегията в Parrot Analytics. „За разлика от тези компании, които имат различни „пипала“, Netflix няма много „пипала“, каза тя, визирайки различните бизнеси, с които се занимават водещите технологични компании.
Но Netflix никога не е била технологична компания. Да, разчиташе на растеж на абонатите като много компании в света на технологиите, но растежът на абонатите беше изграден върху наличието на филми и телевизионни предавания, които хората искаха да гледат и за които бяха готови да плащат. Това е описание на фирма, която прилича повече на студио в Холивуд, отколкото технологична компания от Силициевата долина.
Да, Netflix приличаше много повече като технологична компания, отколкото, да речем, Disney, Comcast, Paramount или Warner Bros. Discovery, но тъй в последно време тези традиционни медийни компании започват да приличат много повече на Netflix, Netflix на свой ред започва да взима пример от конкурентите си. Компанията подготвя по-евтин абонамент, който включва реклами, а и вече пуска нови епизоди на някои свои предавания и сериали веднъж в седмицата, подобно на традиционните медийни гиганти, вместо всички епизоди наведнъж.
Netflix каза, че по-евтиния абонамент с реклами и новите ограничения срещу споделянето на пароли може да се появят през следващата година. Компанията си партнира си с Microsoft за своя рекламен бизнес.
„Мисля, че в много отношения ходовете, които Netflix предприема, предполагат преход от технологична към медийна компания“, каза Андрю Хеър, старши вицепрезидент по изследванията в Magid. „С въвеждането на реклами, мерките срещу споделянето на пароли, предавания като „Stranger Things“, експериментиращи с поетапно пускане, ние виждаме, че Netflix започва да изглежда повече като традиционна медийна компания с всеки изминал ден“
Хеър добави, че предишната бизнес стратегия на Netflix, която „веднъж беше свещена, сега е изхвърлена през прозореца“.
„Netflix някога изтласка Холивуд дълбоко от зоната си на комфорт. Те донесоха стрийминг в американската всекидневна“, каза той. „Сега изглежда, че някои по-конвенционални практики могат да бъдат това, от което Netflix се нужда“, добави той.
По думите му в момента в Netflix се правят много стратегически ходове, докато компанията съзрява и преминава към следващия си етап на развитие. Това включва фокусиране върху паричния поток и приходите, а не само върху растежа.
„С други думи, традиционен бизнес“, каза той.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.