Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Nintendo чупи рекорди, продаде 3,5 млн. бройки Switch 2 в рамките на четири дни

Гейминг гигантът Nintendo е продал над 3,5 милиона бройки от новата си конзола Switch 2 в рамките на първите четири дни след пускането ѝ на пазара, поставяйки рекорд за най-бързо продаваната система в историята на компанията, пише Си Ен Би Си.
Данните за продажбите, отчетени от японската компания за видеоигри в сряда, я поставиха напът към постигане на целта ѝ да продаде 15 милиона бройки от конзолата Switch 2 през фискалната година, приключваща през март 2026 г.
Switch 2, която беше пусната на пазара на 5 юни, беше посрещната с много фанфари, като феновете се редяха на опашки с часове пред магазините.
„Феновете по цял свят показват ентусиазма си за Nintendo Switch 2 като подобрен начин за игра у дома и в движение“, каза в изявление президентът и главен оперативен директор на Nintendo of America Дъг Баузър, като добави, че компанията е благодарна за интереса.
Акциите на Nintendo, листнати на борсата в Токио, които са се повишили с близо 30% тази година, се понижиха с 3,76% в сряда, показват данни на LSEG. Акциите на компанията са се повишили почти пет пъти от дебюта на оригиналния Switch в началото на март 2017 г.
Остава да се види дали Switch 2 може да догони предшественика си, който постави летвата с 15 милиона продадени бройки през първата си година. Впоследствие Switch продаде над 152 милиона бройки, за да се превърне във второто най-продавано устройство на Nintendo за всички времена, след Nintendo DS. Абсолютен рекордьор е Playstation 2 на Sony с над 160 млн. бройки.
Недостиг?
Рекордните първоначални продажби на Switch са в съответствие със силното търсене, което анализаторите прогнозираха. Високият интерес обаче постави под въпрос способността на Nintendo да отговори на търсенето. Търговци на дребно, включително Walmart, GameStop, Target и Best Buy, вече са изчерпали получените бройки, показаха онлайн магазините им в сряда. През април Дъг Баузър заяви, че компанията е работила с „търговски партньори, за да гарантира, че има достатъчно предлагане не само за уикенда на пускането на пазара, но и много след това“.
Въпреки това, президентът на Nintendoе Шунтаро Фурукава заяви през същия месец, че 2,2 милиона души в Япония са участвали в лотарията, за да закупят Switch 2 в деня на пускането му на пазара, надминавайки очакванията и първоначалните планове на компанията за доставка до магазините.
Серкан Тото, главен изпълнителен директор на базираната в Токио консултантска компания за игри Kantan Games, заяви преди това пред Си Ен Би Си, че се очаква недостигът в Япония да продължи.
„Реципрочните тарифи“ на президента Доналд Тръмп върху повечето страни по света също представляват пречка за Switch 2.
През април компанията обяви, че ще забави предварителните поръчки на Switch 2 в САЩ, докато обмисли въздействието на тарифите.
Switch 2 се продава на дребно за 449 долара в САЩ, което го прави най-скъпата конзола на Nintendo до момента.
Боузър заяви през април, че компанията ще „следи накъде ще се движат тарифите“, преди да вземе по-нататъшни решения за повишаване на цените.
Switch 2 надгражда успеха на оригиналния Switch, като се отличава с по-голям екран, подобрена производителност и по-висока цена.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.