Нов удар за Boeing след сигнал за проблеми с безопасността на два модела самолети

Нов удар за  Boeing  след  сигнал  за проблеми с безопасността на два модела самолети

Нов удар за Boeing след сигнал за проблеми с безопасността на два модела самолети

Boeing е изправен пред нов натиск, след сигнал до американските регулатори за опасения за безопасността относно производството на някои модели от самолетите му. Инженерът Сам Салехпур обвини Boeing, че са предприели "преки пътища" при конструирането на своите самолети 787 и 777. Той твърди, че е бил "заплашен с уволнение", след като е изразил притеснения пред шефовете, съобщи BBC.

Но Boeing заяви, че твърденията са "неточни" и увери, че самолетите им са безопасни.

„Повдигнатите въпроси са били предмет на строга инженерна проверка под надзора на Федералната авиационна администрация“, казаха от  компанията.

„Този ​​анализ потвърди, че тези проблеми не представляват никакви опасения за безопасността и самолетът ще запази експлоатационния си живот в продължение на няколко десетилетия.“

Акциите на производителя на самолети потънаха с почти 2% във вторник, след като Федералната авиационна администрация (FAA) заяви, че разследва твърденията, а компанията съобщи, че е доставила само 83 самолета на клиенти през първите три месеца на годината - най-малкият брой от 2021 г.

Жалбата, за която първо беше съобщено от в. New York Times, е последният инцидент, който фокусира вниманието върху безопасността на самолетите, произведени от базирания в САЩ Boeing, един от двата големи световни производители на търговски самолети.

Компанията вече беше изправена пред криминално разследване и други правни проблеми, след като панел на авариен изход се откъсна и изхвръкна по време на полет на един от по-малките ѝ самолети 737 Max 9 малко след излитането през януари.

Пътниците избегнаха сериозни наранявания, но инцидентът хвърли компанията в криза, налагайки временно спиране на десетки самолети 737 Max 9, налагайки регулаторни проучвания и карайки Boeing драстично да забави производството на своите самолети.

Компанията, която отново беше подложена на интензивен контрол, накара нейния главен изпълнителен директор Дейвид Калхун да обяви миналия месец, че ще се оттегли до края на годината.

Адвокатите на Сам Салехпур казаха, че Boeing са взели решения за сглобяването на самолети 787, което е натоварило елементите, които свързват частите на фюзелажа на самолетите, проблем, засягащ повече от 1000 машиниа.

В жалба, подадена до FAA през януари, той твърди, че методът може да намали продължителността на живота на самолета.
„Тези проблеми са пряк резултат от решението на Boeing през последните години да даде приоритет на печалбите пред безопасността и регулатора във FAA, който стана твърде почтителен към индустрията“, казаха неговите адвокати Дебра Кац и Лиза Банкс в изявление.

Адвокатите добавиха, че Салехпур е бил преместен да работи по сглобяването на самолет 777, след като  е изразил опасенията си.

Те казаха, че скоро е забелязал други проблеми при сглобяването на този самолет. „Той беше заплашен с уволнение, изключен от важни срещи, проекти и комуникация, отказани са му разумни молби за медицински отпуск, възложена му е работа извън неговия опит и ефективно е обявен за персона нон грата на колегите си“, казаха те.

787 Dreamliner е по-голям самолет от 737, често използван при международни полети. Той лети от 2011 г., но почти от самото начало е обект на оплаквания за качеството. В крайна сметка Boeing забави производството и спря доставките за почти две години, в отговор на проблемите, които бяха повдигнати. FAA през 2022 г. разреши на Boeing да възобнови доставките.

FAA, която засили надзора си върху Boeing след взривяването на тапата на вратата през януари, каза в изявление, че насърчава хората в авиационната индустрия да споделят информация.
„Ние проучваме щателно всички доклади“, казаха от агенцията, попитани за доклада.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ