Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Nvidia защитава позицията си пред анализатори след вълна от критики
Nvidia, компанията с най-голяма ценност в света, преминава в отбранителна позиция срещу скептиците относно оценката си от 4,5 трилиона долара (спад от историческите 5 трилиона), като води информационна кампания на Уолстрийт и в социалните медии, съобщава Ройтерс.
Миналата седмица компанията изпрати подробен меморандум до анализатори от страната на продавачите с точка по точка опровержение на твърдения, направени от Майкъл Бъри – известен от книгата и филма „The Big Short“ – и други автори в Substack. Бъри, който стана известен с залозите си срещу пазара на жилища в САЩ преди финансовата криза през 2008 г., е широко следен от инвеститорите заради коментарите му за пазарите и икономиката; през последните седмици той засили критиките си към Nvidia в нов бюлетин.
Меморандумът беше публикуван изцяло от изследователската фирма Bernstein в сряда. В него Nvidia отговаря на есе в Substack от друг автор, което твърди, че използва AI анализ на публичните финансови отчети на Nvidia, за да покаже, че запасите се трупат и клиентите не могат да плащат.
Nvidia също така предостави подробно опровержение, позовавайки се на публично достъпните си отчети, за да обясни защо не трябва да бъде сравнявана с исторически счетоводни измами като WorldCom, Lucent или Enron. Все пак Nvidia призна, че най-новите ѝ чипове Blackwell имат по-ниски брутни маржове и по-високи гаранционни разходи от предишните модели поради сложността на Blackwell.
Меморандумът беше публикуван от Bernstein ден след като акциите на Nvidia се понижиха след излизането на доклад от технологичното издание The Information, според който Meta Platforms води преговори с Alphabet за използване на AI чипове на Google, които конкурират полупроводниците на Nvidia.
Nvidia публично отговори на историята в X, заявявайки, че е „възхитена от успеха на Google“, но че нейните чипове остават „едно поколение напред“ спрямо конкурентите. Самата публикация предизвика въпроси и критики от потребители в X, които се чудеха защо Nvidia използва социалните медии, за да се защитава срещу Google – един от основните ѝ клиенти.
„Сигурно някой в Nvidia вижда колко зле изглежда това… нали?“, написа Сюзан Джан, изследовател в DeepMind на Google, с над 38 000 последователи.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.