Защо аварията с Boeing 737 MAX 9 не засeгна авиокомпаниите от ЕС?

Защо аварията с Boeing 737 MAX 9 не засeгна авиокомпаниите от ЕС?

Защо аварията с Boeing 737 MAX 9 не засeгна авиокомпаниите от ЕС?

Напълно функционираща аварийна врата спасява европейските авиокомпании от заповедта за спиране на полетите, която досега е засегнала 171 самолета Boeing 737 MAX 9, след инцидента с откъсналия се по време на полет панел на самолета на Alaska Airlines, пише Politico.

Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) временно приземи въпросните 171 самолета MAX 9 по целия свят "в очакване на необходимите проверки, за да се гарантира, че те са безопасни за експлоатация", заяви министърът на транспорта на САЩ Пийт Бутигиг.

В неделя Агенцията за авиационна безопасност на ЕС (EASA) прие заповедта на FAA за спиране от експлоатация на самолетите MAX 9 със "специфичната конфигурация" на самолета на Alaska Airlines, но добави в изявление, че "в момента нито една авиокомпания в държава - членка на EASA, не експлоатира самолет със съответната конфигурация".

Въпреки това Turkish Airlines "поиска превантивна проверка на петте самолета Boeing 737 MAX 9 в своя флот в резултат на предварителното разследване на властите", заяви говорителят на компанията Яхия Устюн в изявление, изпратено по електронната поща. Впоследствие превозвачът "реши да изтегли [самолетите] ... от експлоатация на първото летище, на което кацнат".

Аварийната врата, участвала в инцидента, която се намира между крилата и задната врата, може да бъде деактивирана от авиокомпанията и включена, ако самолетът превозва по-малко от 200 пътници на полет.

Alaska Airlines е избрала да затапи вратата на целия си флот от самолети MAX 9, ограничавайки капацитета до 178 места. Приземените самолети не представляват всички MAX 9, експлоатирани в САЩ, а само тези, които летят с тапа вместо аварийната врата между крилата и задната врата, припомня Politico.  По същата причина, двете европейски авиокомпании, експлоатиращи самолети MAX 9 - Corendon Dutch Airlines и Icelandair така и не бяха засегнати от заповедта за спиране на полетите, защото са предпочели да запазят вратата активирана, вместо да сложат тапа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ