Porsche оглави световната класация на луксозните марки за шеста поредна година

Porsche оглави световната класация на луксозните марки за шеста поредна година

Германската автомобилна марка Porsche е световен лидер в луксозния сегмент за шеста поредна година, съобщава Brand Finance. Стойността на марката през последната година се е увеличила с 9% до 36,76 милиарда долара.

На второ място е Louis Vuitton, известен със своите чанти (+12,2%, до 26,29 млрд. долара).

Компанията за производство на модно облекло и козметика Chanel се изкачи на трета позиция (+27% до 19,39 милиарда долара). Френската компания измести италианската марка за дрехи Gucci. Тя е класирана на четвърто място, след като стойността й спадна с 1,5% до 17,84 милиарда долара.

Hermes остава на пето място (+4,9%, до $14,165 милиарда), а швейцарският производител на луксозни часовници  Rolex е на осмо (+28,3%, до $10,71 милиарда).

Модната къща Dior зае шеста позиция (+46%, до 13,15 милиарда долара), измествайки Cartier до номер седем в престижната класация (+1%, до 12,54 милиарда долара).

Американската верига за бижута Tiffany пък се изкачи на девето място от 11-о миналата година с 10,2% увеличение на стойността на марката до 7,43 милиарда долара. 

Най-бързо растящата автомобилна марка е Lamborghini, чиято стойност е скочила 2,2 пъти през годината. Сега тя заема 18-а позиция в класацията спрямо 30-а преди година.

Сред 50-те компании в класацията на Brand Finance 12 са френски, 15 италиански и шест-  швейцарски. С по пет представители са САЩ и Великобритания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ