Porsche оглави световната класация на луксозните марки за шеста поредна година

Porsche оглави световната класация на луксозните марки за шеста поредна година

Porsche оглави световната класация на луксозните марки за шеста поредна година

Германската автомобилна марка Porsche е световен лидер в луксозния сегмент за шеста поредна година, съобщава Brand Finance. Стойността на марката през последната година се е увеличила с 9% до 36,76 милиарда долара.

На второ място е Louis Vuitton, известен със своите чанти (+12,2%, до 26,29 млрд. долара).

Компанията за производство на модно облекло и козметика Chanel се изкачи на трета позиция (+27% до 19,39 милиарда долара). Френската компания измести италианската марка за дрехи Gucci. Тя е класирана на четвърто място, след като стойността й спадна с 1,5% до 17,84 милиарда долара.

Hermes остава на пето място (+4,9%, до $14,165 милиарда), а швейцарският производител на луксозни часовници  Rolex е на осмо (+28,3%, до $10,71 милиарда).

Модната къща Dior зае шеста позиция (+46%, до 13,15 милиарда долара), измествайки Cartier до номер седем в престижната класация (+1%, до 12,54 милиарда долара).

Американската верига за бижута Tiffany пък се изкачи на девето място от 11-о миналата година с 10,2% увеличение на стойността на марката до 7,43 милиарда долара. 

Най-бързо растящата автомобилна марка е Lamborghini, чиято стойност е скочила 2,2 пъти през годината. Сега тя заема 18-а позиция в класацията спрямо 30-а преди година.

Сред 50-те компании в класацията на Brand Finance 12 са френски, 15 италиански и шест-  швейцарски. С по пет представители са САЩ и Великобритания.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ