Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Porsche оглави световната класация на луксозните марки за шеста поредна година
Германската автомобилна марка Porsche е световен лидер в луксозния сегмент за шеста поредна година, съобщава Brand Finance. Стойността на марката през последната година се е увеличила с 9% до 36,76 милиарда долара.
На второ място е Louis Vuitton, известен със своите чанти (+12,2%, до 26,29 млрд. долара).
Компанията за производство на модно облекло и козметика Chanel се изкачи на трета позиция (+27% до 19,39 милиарда долара). Френската компания измести италианската марка за дрехи Gucci. Тя е класирана на четвърто място, след като стойността й спадна с 1,5% до 17,84 милиарда долара.
Hermes остава на пето място (+4,9%, до $14,165 милиарда), а швейцарският производител на луксозни часовници Rolex е на осмо (+28,3%, до $10,71 милиарда).
Модната къща Dior зае шеста позиция (+46%, до 13,15 милиарда долара), измествайки Cartier до номер седем в престижната класация (+1%, до 12,54 милиарда долара).
Американската верига за бижута Tiffany пък се изкачи на девето място от 11-о миналата година с 10,2% увеличение на стойността на марката до 7,43 милиарда долара.
Най-бързо растящата автомобилна марка е Lamborghini, чиято стойност е скочила 2,2 пъти през годината. Сега тя заема 18-а позиция в класацията спрямо 30-а преди година.
Сред 50-те компании в класацията на Brand Finance 12 са френски, 15 италиански и шест- швейцарски. С по пет представители са САЩ и Великобритания.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.