Porsche обмисля пълното интегриране на софтуера на Google в автомобилите си
Porsche обмисля пълното интегриране на софтуера на Google в своите автомобили. Това обясни пред Ройтерс близък до компанията източник.
Сделката, която се обмисля само за марката Porsche, а не за Volkswagen Group в по-широк план, ще позволи на клиентите на Porsche достъп до приложения на Google като Google Maps и Google Assistant, без да е необходимо да свързват колата към телефон с Android.
Говорителите на Porsche и Google не са били открити за коментар. Говорител на софтуерния отдел на Volkswagen Cariad е отказал коментар.
Главният финансов директор на Porsche Луц Мешке каза по време на конферентен разговор миналия октомври, че компанията е в тесен контакт с Google и Apple, както и с Baidu, Tencent и Alibaba в Китай след края на сътрудничеството си с отдела Cariad на Volkswagen за изследване и разработка на софтуер.
По-рано Porsche не беше склонен да използва софтуера на Google, защото Google поиска твърде много данни за споделяне, според Manager Magazin, който първи съобщи за разговорите.
Технологичните компании от Google до Apple и Amazon се надпреварват да контролират таблата на производителите на автомобили, тъй като софтуерът става неразделна част от автомобилния дизайн.
Производителите на автомобили, включително General Motors, Renault, Nissan и Ford, използват вградена технология на Google в своите автомобили чрез пакет Google Automotive Services (GAS), предлагащ функции като Google Maps, Google Assistant и други приложения.
Но някои автомобилни производители се притесняват да позволят на технологичните гиганти неограничен достъп до данните, генерирани от свързани автомобили, или да им позволят да изместят марките на автомобилните производители със свои собствени в дисплеите на таблото.
BMW, например, "определено не пое по пътя" на интегриране на GAS в колите си, каза говорител на компанията в четвъртък: "За компанията е важно да запази потребителския интерфейс", посочват оттам.
Porsche, която изпревари бившата си компания-майка като най-ценния производител на автомобили в Европа, след като се листна на фондовата борса миналия септември, отчете по-рано в четвъртък 3% увеличение на доставките през 2022 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.