Превозвач: Глобите на нискобюджетните авиокомпании ще направят летенето по-скъпо

Превозвач: Глобите на нискобюджетните авиокомпании ще направят летенето по-скъпо

Шефът на easyJet осъди като „незаконни“ глобите, наложени на неговата авиокомпания и други ниско бюджетни превозвачи за таксуване на пътници за ръчен багаж и резервации на места и предупреди, че решението ще оскъпи летенето, съобщава в. Guardian. 

EasyJet получи наказание от 29 милиона евро (24,2 милиона британски лири) от испанското министерство за правата на потребителите по-рано този месец, заедно с Ryanair, която получи най-голямата глоба от 108 милиона евро, и други авиокомпании, включително Vueling, Norwegian и Volotea.  Напускащият поста главен изпълнителен директор на easyJet Йохан Лундгрен, който се оттегля в края на годината, след седем години начело, описа наказанието като „антипотребителско“ и настоя, че предлагането на платени екстри на пътниците им дава избор.

„Предлагаме на хората избора да направят и да получат това, за което плащат. Една трета от нашите клиенти не избират каквито и да било спомагателни продукти“, каза Лундгрен в програмата на Радио 4 на BBC Today. Той добави, че налагането на глобите ще „увеличи основната тарифа. Това ще направи по-скъпо летенето и пътуването за хора, които не искат да имат този тип продукт“. 

easyJet отчете оперативна печалба от 597 милиона mdwkod за годината, приключваща на 30 септември, с 25% повече от година по-рано, въпреки че това беше под очакванията на анализаторите. Последните резултати от мандата на Лундгрен показва, че спомагателните приходи на easyJet, които включват такси за багаж, резервации на места и разходи за храна на борда, са се увеличили в сравнение с година по-рано. Допълнителните приходи са се увеличили с 4% спрямо предходната година до 24,45 паунда за място, тъй като компанията каза, че нейните допълнителни продукти са довели до „подобрено генериране на приходи чрез оптимизиране на цените“.  Лундгрен каза, че увеличението на спомагателните приходи е „движено от търсенето“, добавяйки, че клиентите няма да купуват предлаганите екстри, ако не вярват, че това е съотношение качество-цена.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса