Придобиването на HubSpot от Google би увеличило способността му да се конкурира с Microsoft

Придобиването на HubSpot от Google би увеличило способността му да се конкурира с Microsoft

Потенциалното придобиване на HubSpot, американски производител на маркетингов софтуер с пазарна стойност от 31 милиарда долара, от Alphabet, майка на Google, ще увеличи способността му да се конкурира с Microsoft в предлагането на облачни приложения на компаниите, съобщава Ройтерс.

Агенцията съобщи миналия месец, че Google проучва оферта за HubSpot. Такава сделка би била най-голямата за Google, разширявайки нейните продукти и приложения, които обслужват бизнеса, казаха анализатори и инвестиционни банкери в интервюта.

Google вече оспорва доминацията на платформата Office на Microsoft чрез своите предложения за сътрудничество в Google Workspace. Закупуването на HubSpot би направило Google конкурент в така наречения сектор за управление на взаимоотношенията с клиенти, за който Microsoft се грижи със своите продукти Dynamics 365, каза анализаторът на Cowen Дерик Ууд.

„Изглежда, че Google има стремеж да се опита да вземе пазарен дял от Microsoft в пакета за производителност и те могат да използват HubSpot, за да обединяват приложения за клиенти“, каза Ууд.

Представители на Google, HubSpot и Microsoft не отговориха на искания за коментар.

HubSpot, който прави маркетингов софтуер за малки и средни предприятия, търси начини да поддържа растежа на продажбите в условията на по-широко забавяне на икономиката.

Главният изпълнителен директор на HubSpot Ямини Ранган каза по време на разговора за приходите на компанията за първото тримесечие този месец, че търсенето на клиентите е отслабнало, тъй като малките предприятия се тревожат за икономическото въздействие на високите лихвени проценти.

HubSpot поддържа растеж въпреки намаляването на клиентите, отчитайки 23% увеличение на продажбите и 15% оперативен марж през първото тримесечие. Въпреки това анализаторите на капитала предупредиха, че акциите му щяха да бъдат ударени, ако не беше интересът на Google към придобиването.

„По-строгите стандарти за отпускане на заеми биха могли да имат изключително негативно въздействие върху достъпа до финансиране за малки и средни предприятия (които са клиенти на HubSpot)“, пишат анализаторите на Goldman Sachs в бележка на 9 май. 

HubSpot е специализирана в така наречения "входящ маркетинг", при който потребителят инициира взаимодействие с дадена марка. Клиентите на HubSpot използват нейния софтуер, за да създават рекламно съдържание, върху което потребителите кликват онлайн или следват.
Входящият маркетинг до голяма степен разчита на търсачките и социалните медии за привличане на клиенти и превръщането им в потенциални клиенти, като предлага много синергии с Google, чиято компания майка Alphabet притежава и популярната услуга за видео стрийминг YouTube.

Докато Microsoft се фокусира върху привличането на големи корпоративни клиенти, Google се стреми да се хареса и на по-малки компании, които съставляват по-голямата част от клиентската база на HubSpot.

Придобиването на HubSpot ще предостави на Google набор от ценни потенциални клиенти, запълвайки празнина, тъй като премахва приложенията за проследяване, известни като „бисквитки“ от своя браузър Chrome през втората половина на 2024 г., каза анализаторът на Stifel Паркър Лейн.

„Изчистването на бисквитки на трети страни от Chrome... поставя по-голям акцент върху данните от първи страни, които HubSpot предоставя в изобилие“, каза Лейн.

AI в рекламата

Изпълнителният директор на Alphabet Сундар Пичай и други ръководители казаха, че Google гледа на рекламата като на ключов начин да печели пари от напредъка си в областта на изкуствения интелект. 

"Иновациите в областта на изкуствения интелект в нашата рекламна екосистема са в основата на всеки аспект от продуктовото ни портфолио - от таргетирането, оферирането, творчеството, измерването и различните видове кампании", заяви главният бизнес директор на Google Филип Шиндлер по време на разговора за приходите на компанията за първото тримесечие миналия месец.

Сключването на сделка с HubSpot от страна на Google би било свързано с риск от оспорване от страна на антитръстовите регулатори, въпреки че много експерти са съгласни, че обвързването няма да ограничи конкуренцията предвид липсата на припокриване на дейностите на двете компании. Това се дължи на нарастващата неприязън на регулаторите към технологичните гиганти, които се увеличават чрез придобивания.

Анализаторът на MorningStar Дан Романов заяви, че Google може да реши, че ползите от потенциалната сделка са по-големи от възможността за оспорване от страна на регулаторните органи.

"Amazon е категоричен лидер в облака, Microsoft е номер 2, а Google е някак далечен трети. Можем да си представим, че Google казва: "Ако купим HubSpot, това ще е все едно да имаме Microsoft Dynamics 365, така че ще ни направи по-конкурентоспособни там", каза Романов. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ