Профсъюзът UAW и Ford сключиха предварително споразумение след 40-дневна стачка

Профсъюзът UAW  и Ford  сключиха предварително споразумение след 40-дневна стачка

Профсъюзът UAW и Ford сключиха предварително споразумение след 40-дневна стачка

Профсъюзът на Обединените автомобилни работници (UAW) е постигнал предварително споразумение с Ford Motor Co., което може да бъде първата стъпка към прекратяване на 40 -дневната стачка. Споразумението за условията на договора за служителите на Ford за следващите четири години изисква одобрението на 57 000 членове на профсъюза, работещи в заводите на автомобилния производител.

То може да се превърне в модел за договорите на UAW с другите два автомобилни производителя от "Голямата тройка" - General Motors Co. (GM) и Stellantis, отбелязва Market Watch.

Ръководителят на профсъюза Шон Фейн призова работниците на Ford да прекратят стачката си и да се върнат на работните си места, като отбеляза, че подобно решение ще окаже натиск върху GM и Stellantis. "Получихме това, което всички смятаха за невъзможно", каза Фейн, коментирайки споразумението с Ford. Той заяви, че автомобилният производител ще "избие" 50% повече, отколкото е планирал преди началото на стачката.

Вицепрезидентът на UAW Чък Браунинг, който отговаряше за преговорите с Ford, заяви, че заплатите на работниците в заводите на автомобилния производител ще бъдат увеличени с 25% за срока на договора, а заедно с индексирането за инфлацията увеличението ще надхвърли 30%. В края на четиригодишния договор висококвалифицираните работници на Ford ще получават повече от 40 долара на час.

Първоначално Ford предложи 9% увеличение на заплатите.

GM заяви в сряда, че "работи конструктивно" със синдиката, за да постигне споразумение възможно най-скоро. Стелантис заяви, че е ангажиран с постигането на споразумение, "което ще върне всички на работа възможно най-скоро".

Стачката на профсъюза започна на 15 септември в заводите на трите автомобилни производителя. Първоначално тя засегна завод на Ford в Мичиган, завод на GM в Мисури и завод на Stellantis в Охайо. След това действията бяха разширени и обхванаха 38 дистрибуторски центъра на GM и Stellantis в 20 американски щата, като по-късно се присъединиха и работниците в завода за сглобяване на Ford в Чикаго и завода на GM в Мичиган.

Първоначално Форд предложи увеличение на заплатите с 9%. GM заяви в сряда, че "работи конструктивно" със синдиката, за да постигне споразумение възможно най-скоро. Stellantis. заяви, че е ангажиран с постигането на споразумение, "което ще върне всички на работа възможно най-скоро".

Стачката на профсъюза започна на 15 септември в заводите на трите автомобилни производителя. Първоначално тя засегна завод на Ford в Мичиган, завод на GM в Мисури и завод на Stellantis в Охайо. След това действията бяха разширени и обхванаха 38 дистрибуторски центъра на GM и Stellantis в 20 американски щата, като по-късно се присъединиха и работниците в завода за сглобяване на Ford в Чикаго и завода на GM в Мичиган.

По-късно UAW обяви, че към стачката са се присъединили заводът на Ford в Луисвил, Кентъки, и заводът на Stellantis в Мичиган. Тези заводи са най-големите и за двете компании. Още тази седмица в акцията се включиха и служителите на завода на GM в Арлингтън, Тексас, който е най-големият за компанията.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ