Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Производителят на Labubu със скок в продажбите след пускането на мини версията на играчката
Pop Mart, производителят на изключително популярните кукли Labubu, казва, че продажбите му са се увеличили рязко след пускането на мини версии на играчките през август, информира Би Би Си.
Китайската фирма твърди, че глобалните ѝ приходи за трите месеца до края на септември са скочили с около 250% в сравнение с година по-рано.
Продажбите извън Китай са допринесли за увеличението, като приходите в Америка са се увеличили с над 1200%, докато в Европа са се увеличили с над 700%.
Цифрите се основават на скорошна серия от силни продажби за Pop Mart. Акциите му поскъпнаха с над 5,5% в Хонконг в сряда, което му даде пазарна стойност от около 45,5 милиарда долара (34 милиарда британски лири).
Pop Mart е най-известен с продажбата на играчки в „слепи кутии“ - вид опаковка, която скрива съдържанието ѝ, докато не бъде отворена. Маркетинговият метод е критикуван за насърчаване на хазартно поведение и компулсивно купуване.
Колекционерите са обсебени от Labubu - измислените същества, подобни на елфи, с редица назъбени зъби - които са предизвикали дълги опашки в магазините по целия свят.
Labubu набира популярност, особено в САЩ, благодарение на подкрепата на известни личности, включително Ким Кардашиян и Лиса от K-pop групата Blackpink.
Партньорствата с големи имена като Coca-Cola и манга франчайза One Piece също са помогнали за повишаване на профила на Labubu по света.
Стартирали през 2019 г., куклите Labubu помогнаха на Pop Mart да се превърне в основен търговец на дребно, управляващ над 2000 вендинг машини и магазини по целия свят.
Компанията започна да продава акциите си на Хонконгската фондова борса през 2020 г., като оттогава цената им се е повишила с повече от 280%.
Акциите на Pop Mart се понижиха през последните седмици поради опасения, изразени от инвестиционната банка от Уолстрийт JPMorgan, че е надценена и че е малко вероятно фирмата да поддържа популярността на играчките си.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.