Qantas ще плати 79 млн. долара за уреждане на дело за продажбата на билети за отменени полети

Qantas ще плати 79 млн. долара за уреждане на дело за продажбата на билети за отменени полети

Qantas ще плати 79 млн. долара за уреждане на дело за продажбата на билети за отменени полети

Австралийската Qantas Airways се съгласи да плати 120 милиона австралийски долара (79 милиона долара), за да уреди съдебно дело срещу регулатора за продажбата на хиляди билети за вече отменени полети. Това е опит да се сложи край на кризата с репутацията, обхванала авиокомпанията, предава Ройтерс.

Компанията ще раздели 20 милиона австралийски долара между повече от 86 000 клиенти, които са резервирали билети за така наречените „призрачни полети“, и ще плати глоба от 100 милиона австралийски долара, вместо да защитава делото, което преди това беше обещала да води, казаха Qantas и Австралийската комисия за конкуренцията и потребителите (ACCC). 

Глобата е най-голямата досега за австралийска авиокомпания и сред най-големите в света в сектора, въпреки че някои австралийски банки и оператори на казина са изправени пред по-високи санкции за нарушения на закона.

„Признаваме, че Qantas разочарова клиентите и не отговаря на собствените ни стандарти“, каза изпълнителният директор Ванеса Хъдсън в изявление.

Споразумението „означава, че можем да компенсираме засегнатите клиенти много по-рано, отколкото ако делото беше продължило във Федералния съд“, добави Хъдсън, която пое поста през септември, отбелязвайки че съдът все още трябва да подпише споразумението.

Ако съдът го одобри, споразумението ще разреши спор, който изпъкна в момент, когато стойността на марката на Qantas се понижи в проучванията на потребителите на фона на скок в оплакванията за анулирания. След като Австралийската комисия за конкуренцията и потребителите заведе делото си миналия август, дългогодишният предшественик на Хъдсън, Алън Джойс, отложи пенсионирането си.

„Това наказание... ще изпрати силно възпиращо послание към други компании“, каза председателят на Австралийската комисия за конкуренцията и потребителите Джина Кас-Готлиб в изявление.

Изплащането обаче ще бледнее на фона на нетната печалба от 1,47 милиарда австралийски долара, която анализаторите прогнозират средно Qantas да отчете през годината до края на юни, според данни на LSEG.

Хората, закупили билети за несъществуващи вътрешни полети, ще получат 225 австралийски долара, а хората с международни тарифи ще получат 450 австралийски долара в допълнение към възстановяването на сумата, казаха авиокомпанията и регулаторът.

Акциите на Qantas останаха без промяна в края на търговията срещу ръст от 0,6% на по-широкия австралийски пазар.

Qantas все още чака да научи колко трябва да плати на близо 1700 служители по наземно обслужване, които уволни през 2020 г., след като съдът установи, че съкращенията на работни места са незаконни, тъй като са имали за цел да спрат стачните действия.

Делото на Австралийската комисия за конкуренцията и потребителите се съсредоточи върху месеците след повторното отваряне на австралийската граница през 2022 г. след две години на ограничения, свързани с COVID, а анулиранията на авиокомпании и жалбите за изгубен багаж се увеличиха в световен мащаб на фона на недостиг на персонал.

Qantas твърдеше, че е изправена пред подобни предизвикателства пред авиокомпаниите по света, но Австралийската комисия за конкуренцията и потребителите заяви, че действията й нарушават законодателството за защита на потребителите. Беше казано, че авиокомпанията понякога продава билети за полети седмици след анулирането им.

Председателят на Австралийската комисия за конкуренцията и потребителите Джина Кас-Готлиб отбеляза, че споразумението включва обещание от Qantas да не повтаря поведението.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ