Работниците в заводите на Boeing започват стачка

Работниците в заводите на  Boeing започват стачка

Работниците от завода на Boeing на западното крайбрежие на САЩ ще напуснат работните си местаа, след като 96% от тях гласуваха в четвъртък в полза на стачка, спирайки производството на  самолетостроителя, който се бори с хронични закъснения в производството и нарастващи дългове, предаде Ройтерс.

Около 30 000 работници, които произвеждат самолетите 737 MAX и други самолети на Boeing в районите на Сиатъл и Портланд, гласуваха за първия си пълен договор от 16 години насам. Членовете на Международната асоциация на машинистите и авиокосмическите работници (IAM) гласуваха с 96% за стачка и с 94,6% за отхвърляне на споразумението.

„Става дума за уважение, за справяне с миналото и за борба за нашето бъдеще“, заяви Джон Холдън, който ръководеше преговорите за IAM, най-големия профсъюз в Boeing, преди да обяви резултата от гласуването. „Стачкуваме в полунощ“, каза той, докато членовете на профсъюза в залата аплодираха и скандираха: „Стачка! Стачка! Стачка!“ 

Късно в четвъртък Boeing заяви, че гласуването е изпратило ясно послание, че предварителната сделка, която е постигнала с ръководството на IAM, не е приемлива.

 „Оставаме ангажирани да възстановим отношенията си с нашите служители и профсъюза и сме готови да се върнем на масата за преговори, за да постигнем ново споразумение“, се казва в изявление на самолетостроителя.

Сделката включваше общо увеличение на заплатите с 25%, бонус от 3000 долара при подписване на договор и обещание за изграждане на следващия търговски самолет на Boeing в района на Сиатъл, при условие че програмата бъде стартирана в рамките на четирите години от договора.

Въпреки че миналата неделя ръководството на IAM препоръча на своите членове да приемат договора, много работници реагираха гневно, като настояваха за първоначално исканото 40% увеличение на заплатите и изразиха съжаление за загубата на годишния бонус

.„Ще се върнем на масата за преговори възможно най-бързо“, заяви Холдън пред репортери, без да казва колко дълго според него ще продължи стачката и кога ще бъдат подновени преговорите. „Това е нещо, което приемаме ден по ден, седмица по седмица.“

Работниците протестираха през цялата седмица в заводите на Boeing в района на Сиатъл, които сглобяват самолетите MAX, 777 и 767 на Boeing.  Акциите на Боинг затвориха с 0,9% в четвъртък преди обявяването на резултатите от гласуването, но тази година са спаднали с 36% заради опасенията за безопасността, производството и дълговото бреме от 60 млрд. долара.

Една дълга стачка би натежала не само върху финансите на Boeing, но и върху авиокомпаниите, които зависят от самолетите на производителя на самолети и доставчиците, които произвеждат части и компоненти за неговите самолети. Според бележка преди гласуването от TD Cowen, 50-дневна стачка може да струва на Boeing около 3 до 3,5 милиарда долара паричен поток. П

оследната стачка на работниците на Boeing през 2008 г. затвори заводите за 52 дни и удари приходите с около 100 милиона долара на ден. S&P Global Ratings заяви, че една продължителна стачка може да забави възстановяването на производителя на самолети и да навреди на общия му рейтинг. И S&P, и Moody's оценяват Boeing с една степен над статуса на "боклук". 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ