Шефът на Boeing представи спасителен план за изпадналия в затруднение производител на самолети

Шефът на Boeing представи спасителен план за изпадналия в затруднение производител на самолети

Главният изпълнителен директор на Boeing Кели Ортберг представи план за промени, докато производителят на самолети се бори с продължителна и нанасяща щети стачка, нарастващ дълг и повишени загуби, предаде Ройтерс.

Компанията отчете загуба от 6,17 милиарда долара през третото тримесечие, с което загубата ѝ за девет месеца достигна близо 8 милиарда долара, тъй като нейните търговски и отбранителни бизнеси бяха засегнати от куп такси.

В писмо Ортберг подчертава необходимостта от подобряване на представянето на своя отбранителен бизнес и неговите програми за 737 MAX и 777, като същевременно като цяло стабилизира Boeing, който е „на кръстопът“, след като пропуските в представянето му разочароваха клиентите и подкопаха доверието.

„Това е голям кораб, който ще отнеме известно време, за да се обърне, но когато го направи, той има капацитета отново да бъде страхотен“, каза Ортберг на служителите на производителя на самолети в съобщение, съдържащо подготвени бележки за първото му изявление за печалба като главен изпълнителен директор.

Призивът на Ортберг следва мащабни планове за значително съкращения, обявени по-рано този месец след като стачка на около 33 000 работници, която се проточи повече от месец, удари производството на модели, включително най-продавания самолет 737 MAX.

Бившият изпълнителен директор на Rockwell Collins, който пое кормилото на американския производител на самолети през август, каза, че се надява, че ново предложение за договор, гласувано в сряда от повече от стачкуващите работници, ще бъде одобрено, въпреки че анализаторите смятат, че ратификацията не е сигурна.

Това е решаващ ден за производителя на самолети, който вече се бореше с последиците от наложеното от регулатора ограничение върху производството на самолети MAX след мъчително издухване на панела на вратата във въздуха.

Ортберг каза в коментарите си, че промяната  е била обсъдена на неотдавнашна среща с висши ръководители на компании.

„Трябва да предотвратим натрупването на проблеми и да работим по-добре заедно, за да идентифицираме, коригираме и разберем първопричината“, каза Ортберг. „Вече въведох много по-подробен бизнес ритъм, за да управлявам това в цялата организация и този процес на промяна е в ход.“

Но дори стачката да приключи, рестартирането на производството на 737 MAX, както и на 767 и 777 широкофюзелажни ще бъде ново предизвикателство. Boeing също ще трябва да убеди доставчиците, които обявиха отпуски и отложиха инвестиции през последните няколко седмици, сега да обърнат курса и да подкрепят производствените си планове. „Много по-трудно е да включите това, отколкото да го изключите“, каза Ортберг, имайки предвид своите фабрики и веригата за доставки. Той отбеляза, че Boeing има "много работа за вършене", преди да разработи нов самолет.

"Това включва стабилизиране на нашия бизнес, подобряване на изпълнението на програмите за развитие, рационализиране на портфолиото, за да правим това, което правим добре, и възстановяване на баланса, така че да имаме път към следващия търговски самолет", каза Ортберг. Той не коментира евентуално увеличение на капитала, което според Ройтерс може да бъде около 15 милиарда долара.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ