Шефове от Meta обсъждат забрана за политическата реклама в Европа

Шефове от Meta обсъждат забрана за политическата реклама в Европа

Шефове от Meta обсъждат забрана за политическата реклама в Европа

Директори на американската технологична компания Meta обсъждат забрана за политическа реклама в Европа след опасения, че нейните социални мрежи като Facebook и Instagram няма да могат да изпълнят предстоящите разпоредби на ЕС, насочени към онлайн кампаниите, пише Financial Times.

Регулаторите в Брюксел изготвят нови закони, които да влязат в сила през следващата година. Те целят да принудят големите интернет групи да разкриват повече за политическите групи, които стоят зад онлайн кампаниите, и към кои потребители се прицелват.

Ръководената от Марк Зукърбърг Meta е загрижена, че дефиницията на политическите реклами в плана ще бъде толкова широка, че ще бъде по-лесно да се откажат всички платени политически кампании в сайтовете на компанията, твърдят двама източници на изданието.

По думите им ходът се обмисля сериозно, тъй като потребителите до голяма степен не се интересуват от подобно съдържание и приходите, генерирани от политически реклами, са малки в сравнение с останалата част от бизнеса.

Между 2019 и 2020 г. компанията е генерирала под 800 млн. долара приходи от политическа реклама в САЩ, твърди изследователската група Insider Intelligence. Това е по-малко от 1% от общите рекламни приходи на гиганта за същия период.

Източниците, запознати с въпроса, предупреждават, че разговорите между висшия мениджмънт на Meta продължават и някои са против забраната на политически реклами. Окончателно решение ще бъде взето, след като ЕС постигне съгласие за дефиницията на това какво представлява реклама в новите си разпоредби.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ