Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Shein и Temu предупреждават, че митата ще вдигнат цените в САЩ
Китайските гиганти за онлайн търговия на дребно Shein и Temu предупредиха американските си клиенти, че стоките ще поскъпнат от следващата седмица, след като президентът Доналд Тръмп наложи високи мита върху вноса от Китай, предаде Би Би Си.
В почти идентични изявления двете компании заявиха, че са видели ръст на оперативните разходи „поради скорошни промени в глобалните търговски правила и тарифи“, добавяйки, че ще направят „корекции на цените“ от 25 април.
Двете компании спечелиха десетки милиони клиенти в САЩ, привлечени от ултра ниските цени. Популярността им оказа натиск върху Amazon, което накара американският гигант да пусне нова платформа, наречена Haul, миналия ноември, включваща артикули за под $20.
Откакто се завърна в Белия дом през януари, Тръмп наложи мита до 145% върху вноса от Китай. Неговата администрация заяви тази седмица, че когато новите мита се добавят към съществуващите, налозите върху някои китайски стоки могат да достигнат 245%.
Тръмп също прекрати безмитното освобождаване за стоки на стойност под 800 долара, което помогна на Shein и Temu да навлязат бързо на американския пазар.
Американските законодатели и от двете водещи партии изразиха опасения за това как тези компании са „използвали“ разпоредбата.
Приблизително 1,4 милиарда пакета са влезли в САЩ по силата на това споразумение миналата година спрямо 140 милиона през 2013 г., според американските митнически власти.
Shein и Temu също така намаляват разходите си за реклама в САЩ.
Temu е „изключил всички свои реклами в Google Shopping в САЩ“ от 9 април, каза в LinkedIn Майк Райън, ръководител на отдела за анализи на електронната търговия в агенцията за онлайн реклама Smarter Ecommerce.
Средните дневни разходи за реклама на Temu в САЩ в социалните платформи Facebook, Instagram и YouTube са спаднали с 31% през двете седмици, водещи до 13 април, в сравнение с миналия месец.
Средните дневни разходи за реклама на Shein в САЩ са намалели с 19% през същия период, според данни от фирмата за пазарно проучване Sensor Tower.
В изявленията си Temu и Shein насърчиха клиентите да пазаруват, преди да влязат в сила по-високи цени.
„Ние сме готови да се уверим, че вашите поръчки пристигат безпроблемно през това време. Правим всичко възможно, за да поддържаме цените ниски и да минимизираме въздействието върху вас. Нашият екип работи усилено, за да подобри изживяването ви при пазаруване“, се казва в изявленията.
|
|
Гуцанов: Продължаваме изключително активно борбата със сивата икономика
Политика |Тръмп: Няма да дадем на Китай и на други страни достъп до най-добрите AI чипове на Nvidia
Технологии |САЩ искат повече държави да използват долара. Кои са кандидатите?
Финанси |Шефът на Microsoft за изкуствения интелект: Само биологичните същества могат да бъдат съзнателни
Технологии |Валдис Домбровскис: България теоретично може да кандидатства и за трето плащане по ПВУ през 2025 г.
България |Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Техники за успех |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 3 до 9 ноември
Хороскоп |Тръмп: Не вярвам да влезем във война с Венецуела, но дните на Мадуро като президент са преброени
Свят |На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Цитат на деня
Цитат на деня |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.