Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Скандал: Производителят на часовници Swatch се извини за реклама с „дръпнати очи“ в Китай

Швейцарският производител на часовници Swatch се извини и премахна реклама, изобразяваща местен моден модел, който си издърпва ъгълчетата на очите, след като това предизвика обвинения в расизъм и призиви за бойкот, в китайските социални медии, съобщава The Guardian. В публикация в Instagram и китайската платформа за социални медии Weibo, компанията призна „възражения срещу изображението в рекламата“ и заяви, че я е премахнала от всички платформи. „Искрено се извиняваме за евентуалното неудобство или недоразумение, което това може да е причинило“, написа компанията.
Както отбелязва „The Guardian “, интернет потребителите остро критикуваха жеста с „дърпането на очите“, направен от азиатски мъжки моден модел, като определят това за расистко. Блогър в Weibo с над 1 милион последователи обвини компанията в „антикитайски расизъм“ и предложи регулаторните органи да я накажат.
Други потребители обвиниха Swatch в умишлена дискриминация и призоваха потребителите да бойкотират марката. Много от тях бяха недоволни от реакцията на Swatch и продължиха да призовават за бойкот на всички марки на Swatch Group, включително Blancpain, Longines и Tissot.
„Имиджът на марката се срина. Swatch си мисли, че може просто да се извини и да го поправи? Не е толкова просто“, написа един недоволен потребител.
Китай е един от най-големите пазари на Swatch Group, но подобно на много други западни марки, компанията се затруднява да поддържа продажбите на луксозни стоки, тъй като втората по големина икономика в света се забавя и потребителите се насочват към по-достъпни марки, отбелязва The Guardian.
През юли Swatch Group отчете спад от 11,2% в нетните продажби за първите шест месеца на 2025 г. Компанията заяви, че спадът се дължи единствено на слабото търсене в Китай.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.