Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Стефано Волпети: За да реализираме визията за свят без дим, трябва да можем да отговорим на нуждите и очакванията на всеки пълнолетен пушач по света
Първото от поредицата глобални събития на PMI – TogetherX се проведе през уикенда в Атина. Компанията събра свои партньори и клиенти от 12 пазара в Европа на грандиозно парти за над 4000 души и ги направи съпричастни към визията си за свят без тютюнев дим. Броени дни преди това, Филип Морис Интернешънъл представи в България най-новия продукт на компанията от гамата за бездимни устройства - IQOS ILUMA. Разговаряме за това със Стефано Волпети - президент на категорията на бездимните алтернативи и главен директор „Потребители“ във Филип Морис Интернешънъл от ноември 2021 г. Той е компанията от 2019 г., като преди това е работил 22 години в Procter & Gamble, както и в Luxottica Eyewear. Завършил е бизнес администрация в Luiss University в Рим.
- По какво IQOS ILUMA се различава от останалите продукти в портфолиото ви и в по-широката категория на бездимните алтернативи, които се предлагат на пазара?
- При всички наши устройства за нагряване на тютюн липсва горене, те формират аерозол (съдържащ никотин), който е фундаментално различен от цигарения дим. Нашите научни изследвания сочат, че те са потенциално по-добър избор за пълнолетните пушачи от това да продължават тютюнопушенето. Новият IQOS ILUMA е нашето най-авангардно устройство за нагряване на тютюн, а най-съществената разлика е, че използва нова технология с индукционно нагряване. То е свидетелство за ангажимента на Филип Морис Интернешънъл да подобрява научната си и развойна дейност, така че да се развива непрекъснато и да намира по-добри алтернативи за пълнолетните пушачи, които иначе биха продължили да пушат цигари.
- През 2016 г. Филип Морис Интернешънъл пое ангажимент за постепенно спиране на производството на цигари. Дадохте обещание да освободите света от дима“ и си поставихте за цел 50% от приходите на компанията да се формират от бездимни алтернативи до 2025 г. Как върви изпълнението на тази цел и какви пречки срещате в момента? Какъв е ефектът за общественото здраве и общото въздействие върху хората от това бизнес решение?
- Към второто тримесечие на 2023 г. близо 19.4 милиона пълнолетни пушачи в световен мащаб са преминали на нашата бездимна алтернатива и са спрели да пушат, a нагреваемите ни устройства се предлагат на 80 пазара в целия свят. Бездимните продукти формират 35.4 от общите ни нетни приходи през второто тримесечие на 2023 г. Освен това от 2008 г. насам сме инвестирали над 10.5 млрд. долара в развойна дейност, научна оценка, производство, търговска реализация и непрекъснати иновации за нашите бездимни продукти, които са потенциално по-малко вредна алтернатива на цигарите за пълнолетните пушачи, които иначе биха ще продължили да пушат.
В някои държави взимащите решения лишават огромна група пушачи от възможността да направят по-добър избор, защото в тях единствените законно продавани на пазара тютюневи и никотинови продукти са горимите тютюневи изделия, като например цигарите. Към момента това е една от най-сериозните пречки и е важно ситуацията да се промени. Държавите трябва да възприемат балансиран подход по отношение на регулацията – подход, който ефективно създава възможности пълнолетните пушачи да получат достъп и точна информация за потенциално по-малко вредните алтернативи, като същевременно се гарантира, че те няма да се употребяват от групи, за които не са предназначени, като например непълнолетните.
- Научно обоснованите алтернативи имат потенциала да ускорят спада в тютюнопушенето. Има ли вече примери за пазари, на които работите, където това се случва?
- Япония е отличен пример. През 2000 г. една трета от пълнолетното население на Япония бяха пушачи. От 2015 г. продажбите на цигари в Япония започнаха да намаляват около пет пъти по-бързо, отколкото в предходните години. Според няколко независими проучвания, включително на изследователи от Американското общество за рака, пускането на пазара на нашата водеща бездимна алтернатива IQOS „вероятно е причина за спада в продажбите на цигари в Япония“. Днес Япония е с водеща роля в изграждането на бъдеще без дим. Тя е и първата държава, където пуснахме нашето най-иновативно нагреваемо устройство IQOS ILUMA. Реалните резултати в Япония след излизането на нашите бездимни алтернативи на пазара показват какво е възможно да се постигне и в други държави и задават посоката за създаване на свят без тютюнев дим.
- Напредъкът в науката и технологиите във всяка една област не е достатъчен, а понякога регулаторите по най-различни причини изостават от иновациите и това ограничава прогреса. Как може да се гарантира, че това разминаване в темпото няма да се отрази на хората и обществата?
- Нашите бездимни алтернативи вече оказват своето влияние върху живота на милиони пушачи по света, като им позволяват да се откажат от цигарите и от дима. За да изградим бъдеще без дим, ние трябва да осигурим достъп до тези бездимни продукти на тези, които в момента пушат цигари. Има фактори, влияещи върху нашата способност да постигнем този резултат, които са извън нашия контрол. Държавните политики и регулации са такъв фактор – те играят ключова роля за осигуряването на условия за улесняването на преминавенето. Затова призоваваме правителствата към диалог и отчитане на безспорните научни предимства за бездимните алтернативи, като се установи регулация, пропорционална на риска. Това е модерният подход, благодарение на който ще настъпи бъдеще без дим, цигарите ще останат в миналото и ще се намали вредата от тютюна.
- На пазара излизат много нови продукти, а регулациите бавно се адаптират към тях. Къде се намира България на картата на бездимното бъдеще и какво предстои?
- В България над 320 000 души вече използват нашата бездимна алтернатива и са преминали на продукт, който има потенциала да намали вредата от тютюна, като се премахне пушенето на горими цигари. Имаме амбициозни планове да надградим постигнатия до момента напредък в България и по света, за да реализираме визията си за свят без тютюнев дим.
Материалът е публикуван с подкрепата на Филип Морис България
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.