Tesla и три китайски компании съдят ЕК заради митата за електромобили

Tesla и три китайски компании съдят ЕК заради митата за електромобили

 Tesla ще се изправи срещу Европейската комисия в съда в Люксембург, след като се присъедини към трима китайски автомобилни производители, които съдят блока заради митата върху произведените в Китай електрически превозни средства, съобщиха източници от индустрията пред POLITICO .

Tesla, въпреки че е със седалище в САЩ, произвежда повечето от своите автомобили, предназначени за Европа, в Китай. В автомобилите има и китайски батерии.

Жалбата в съда на ЕС в Люксембург е може би изненадваща, тъй като Tesla е преминала през индивидуален контрол от страна на следователите на Комисията, включително проверки на място, и в крайна сметка е получила най-ниската митническа ставка за всички износители от 8%. За разлика от тях китайският партньор на Volkswagen - SAIC - беше обложен с 35 %.

Комисията обаче смята, че има солидни основания, тъй като в рамките на едногодишното си антисубсидийно разследване събра доказателства, че Пекин е подкрепил издигането на китайската индустрия за електрически превозни средства до световно господство. Това се сравнява с произволните решения на САЩ и Канада да наложат 100-процентни мита върху произведените в Китай електрически превозни средства.

„Готови сме“, заяви в четвъртък говорителят на Комисията по въпросите на търговията Олоф Гил в отговор на вече подадените предизвикателства от трите водещи китайски производители на електромобили BYD, SAIC и Geely, собственик на Volvo.

„Ние сме клуб, основан на правила, тук в ЕС. Ако искат да ни дадат под съд, могат да ни дадат под съд.“

Политико предостави анонимност на двамата източници от индустрията, запознати с иска на Tesla - те са запознати пряко с въпроса, но не са упълномощени да говорят официално.

Целта на съдебните дела ще бъде да се отмени законът, който налага задълженията. Ако съдът застане на страната на износителите, те ще могат да се опитат да поискат възстановяване на загубите.

Предполага се, че лобистка група, представляваща няколко китайски износители - Китайската търговска камара за внос и износ на машини и електроника (CCCME) - също ще заведе дело.

Сега Комисията разполага с два месеца и 10 дни, за да подготви защитата си по делата в Люксембург.

Жил заяви, че преговорите на ЕС с производителите на автомобили и китайското правителство продължават паралелно: „Техническият конфликт продължава“, каза той, като спомена, че миналата седмица новият търговски еврокомисар Марош Шефчович се е срещнал с посланика на Китай в ЕС за първа среща, откакто пое търговския ресор.

Шефчович, говорейки пред Morning Trade в Давос, изрази увереност, че ЕС е в правото си и че е готов да продължи да разговаря в търсене на компромис.

Това би включвало т.нар. ангажименти, целящи да компенсират конкурентното предимство, което китайските производители на електромобили получават от субсидиите, простиращи се по цялата верига на доставки - от батериите до превоза. От 2021 г. до 2024 г. броят на автомобилите, доставени от Китай, скочи с 300%, като Китай изпревари Япония и стана най-големият износител на автомобили в света по бройки.

„Продължаваме дискусиите“, каза Шефчович в интервю. „Този въпрос очевидно не е решен и затова ... тези вносни мита остават в сила.“

Китай също така е започнал дело срещу митата в Световната търговска организация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Три навика, които тренират самодисциплината ни
Държавният департамент на САЩ спря издаването на паспорти с „X“ в графата за пол
Днес е Националният празник на кюфтето – любопитни факти
Софиянци обвиниха фирма за поддръжка на асансьори в рекет
Доставчикът на Boeing Spirit AeroSystems уволнява служители заради забавени доставки на самолети
Отпадъци от Adidas, Walmart и други марки захранват тухлени пещи в Камбоджа
САЩ строят първата в света фабрика за производство на хуманоидни роботи
Парламентът избра Йорданка Фандъкова за председател на Комисията по външна политика