Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Ройтерс: Meta печели милиарди от измамни реклами
Американската технологична компания Meta прогнозира, че 10% от общите ѝ продажби през 2024 г., които се равняват на 16 милиарда долара, са дошли от онлайн реклами за измами и забранени стоки, според доклад на Ройтерс, цитиран от CNBC.
В тези реклами влизат промоции за „измамни схеми за електронна търговия и инвестиции, незаконни онлайн казина и продажба на забранени медицински продукти“, според доклад на Ройтерс, който се основава на вътрешни документи на компанията. Тези документи показват опитите на компанията да измери разпространението на измамни реклами в своите приложения като Facebook и Instagram.
Meta е генерирала общи продажби за над 164,5 милиарда долара за 2024 г. Миналата седмица компанията заяви, че продажбите за третото тримесечие са се увеличили с 26% на годишна база до 51,24 милиарда долара и че е увеличила долната граница на общите си разходи за годината с 2 милиарда долара като част от мащабните си инвестиции в изкуствен интелект.
Докладът на Ройтерс цитира документ от декември 2024 г., който показва как Meta всяка година генерира приблизително 7 милиарда долара годишни продажби от така наречените измамни реклами с „висок риск“ – реклами, които очевидно са подвеждащи. Всеки ден Meta показва на потребителите приблизително 15 милиарда от тези реклами с по-висок риск, се казва в доклад на Ройтерс, в който агенцията се позовава на отделен документ.
Въпреки че някои от документите показват, че Meta се стреми да намали количеството фалшиви реклами на своята платформа, в доклада на Ройтерс се казва също, че други документи предполагат, че компанията е загрижена, че бизнес прогнозите ѝ биха могли да бъдат засегнати от всяко рязко премахване на измамните промоции.
Говорител на Meta заяви, че компанията „агресивно“ се справя с измамните реклами в своите приложения. Прогнозите, че 10% от продажбите на реклами на компанията през 2024 г. идват от ненужни реклами, „беше груба и прекалено приобщаваща оценка, а не окончателна цифра; всъщност последващият преглед разкри, че много от тези реклами изобщо не са нарушавали правилата“, посочи говорителят в изявление.
„За съжаление, изтеклите документи представят селективен поглед, който изкривява подхода на Meta към измамите, като се фокусира върху усилията ни да оценим мащаба на предизвикателството, а не върху пълния набор от действия, които сме предприели за справяне с проблема“, добави говорителят.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.