Ройтерс: Meta печели милиарди от измамни реклами

Ройтерс: Meta печели милиарди от измамни реклами

Американската технологична компания Meta прогнозира, че 10% от общите ѝ продажби през 2024 г., които се равняват на 16 милиарда долара, са дошли от онлайн реклами за измами и забранени стоки, според доклад на Ройтерс, цитиран от CNBC.

В тези реклами влизат промоции за „измамни схеми за електронна търговия и инвестиции, незаконни онлайн казина и продажба на забранени медицински продукти“, според доклад на Ройтерс, който се основава на вътрешни документи на компанията. Тези документи показват опитите на компанията да измери разпространението на измамни реклами в своите приложения като Facebook и Instagram.

Meta е генерирала общи продажби за над 164,5 милиарда долара за 2024 г. Миналата седмица компанията заяви, че продажбите за третото тримесечие са се увеличили с 26% на годишна база до 51,24 милиарда долара и че е увеличила долната граница на общите си разходи за годината с 2 милиарда долара като част от мащабните си инвестиции в изкуствен интелект.

Докладът на Ройтерс цитира документ от декември 2024 г., който показва как Meta всяка година генерира приблизително 7 милиарда долара годишни продажби от така наречените измамни реклами с „висок риск“ – реклами, които очевидно са подвеждащи. Всеки ден Meta показва на потребителите приблизително 15 милиарда от тези реклами с по-висок риск, се казва в доклад на Ройтерс, в който агенцията се позовава на отделен документ.

Въпреки че някои от документите показват, че Meta се стреми да намали количеството фалшиви реклами на своята платформа, в доклада на Ройтерс се казва също, че други документи предполагат, че компанията е загрижена, че бизнес прогнозите ѝ биха могли да бъдат засегнати от всяко рязко премахване на измамните промоции.

Говорител на Meta заяви, че компанията „агресивно“ се справя с измамните реклами в своите приложения. Прогнозите, че 10% от продажбите на реклами на компанията през 2024 г. идват от ненужни реклами, „беше груба и прекалено приобщаваща оценка, а не окончателна цифра; всъщност последващият преглед разкри, че много от тези реклами изобщо не са нарушавали правилата“, посочи говорителят в изявление.

„За съжаление, изтеклите документи представят селективен поглед, който изкривява подхода на Meta към измамите, като се фокусира върху усилията ни да оценим мащаба на предизвикателството, а не върху пълния набор от действия, които сме предприели за справяне с проблема“, добави говорителят.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Шефът на Microsoft за изкуствения интелект: Само биологичните същества могат да бъдат съзнателни
Футболната звезда Роналдо се обяви за по-известен от Тръмп и поиска лична среща с него
Борисов: Държавата смята да поеме ръководството над „Лукойл” с назначаване на особен управител
Унгарският премер Орбан ще предложи на Тръмп сделки с втечнен природен газ и ядрено гориво от САЩ
Дубай изпревари Ню Йорк в класацията за най-добър град за милионери
Ново изследване променя представите ни за древната пътна система на Рим
Кинозвездата Анджелина Джоли мина границата на Украйна пеша, властите задържаха бодигарда ѝ
Акционерите на Tesla одобриха пакета за възнаграждение на Мъск от 1 трилион долара