Ключови правила за освноваване на успешен стартъп

Ключови правила за освноваване на успешен стартъп

Стартъп икономиката никога не спи: от инкубатори до акселератори, от нетърпеливи инвеститори до поколение с пионерски дух, членовете на което копнеят сами да си бъдат шефове. Въпреки високите стремежи и неизброимите ресурси, за всеки стартъп, който достигне пазарна оценка от милиард долара, има хиляди, които така и не успяват да се отлепят от земята.

Каква е разликата между успех и провал? Успешните бизнеси не разчитат на случайността или късмета. Ако искате да изградите компания, която има по-дълъг живот, трябва да имате дисциплина. За да постигнете това, трябва да следвате доказани правила, принципи и стандарти, които не подлежат на обсъждане. Ето няколко от тях.

Дефинирайте ясно вашето „защо“

Може ли всеки служител във вашата организация да обясни вашето основно предложение по ясен, сбит и завладяващ начин? Конкретният проблем, който решавате, е от голямо значение. Ако знаете какво е вашето „защо“, вие сте в по-добра позиция от всеки ваш конкурент да предоставите най-доброто решение. Ако вашият екип не може незабавно и убедително да съобщи вашето ценностно предложение, не сте готови да продадете нито един продукт.

Заложете на жокеите

Инвеститорите винаги залагат на жокеите, а не на конете, които яздят. Технологията, продуктът, платформата и решението, предлагани от вашия бизнес, каквито и да са те, са от голямо значение. Нито едно от тези неща обаче не е толкова важно, колкото вашият изпълнителен екип. Привлечете най-добрите, най-ярките и най-силните таланти, които можете. Привлечете изпълнителен екип, който е достатъчно екипиран, квалифициран и психологически издръжлив, за да управлява риска и ефективно да се справи с криза, когато тя възникне.

Проваляйте се, докато се движите напред – но никога по два пъти

Провалът не е мръсна дума. Всъщност, ако искате да растете, тогава трябва да се проваляте, докато вървите напред. Не можете да бъдете толкова избягващи риска, че да не се възползвате от необходимите възможности за подобряване на бизнеса си. От друга страна, има някои решения и грешки, които никога не бива да правите два пъти. Ако има един сигурен начин да се провалите, това е да правите същото грешно нещо отново и отново.

Заинтересованата страна е вашата северна звезда

Вашата компания не е остров сама по себе си и не съществува сама по себе си. Заинтересованите страни, които са всички хора с инвестиция или интерес към вашия бизнес, са вашата истинска северна звезда. От клиенти, служители, инвеститори и партньори до общността, на която служите, и регулаторните органи, които управляват вашата индустрия – задоволяването на нуждите на всички заинтересовани страни е ваш приоритет номер едно.

Не се старайте да сте първи

Предимството на това да си първи в нещо често е мит. Голяма част от ранната проучвателна работа е точно това – неизследвано пространство. Вашият ранен рисков капитал или начален капитал никога не трябва да се пилее за пионери, когато можете да следвате стъпките на някой друг. Учете се от тези, които проправят пътя, и след това действайте много по-стратегически и ефективно от ранната си конкуренция.

Пазете коронните си бижута

Вашата интелектуална собственост не е за разход и често е ключовият диференциращ фактор за бъдещата ви оценка и способност да се конкурирате на вашия пазар. Код, процеси, ключови търговски марки и всички уникални решения, с които разполагате – това са нещата, които трябва ревниво да се пазят.

Най-голямото препятствие често е начинът на мислене

Ако вярвате, че нещо не може да се направи, няма как да го постигнете. Светът на стартиращите компании е пълен с предизвикателства, които изглеждат непреодолими в момента. Ако нямате абсолютната непоклатима увереност, че можете да го постигнете, никога няма да подобрите шансовете си за успех.

……………

Питър Иконъми, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ