Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Walt Disney и Reliance Industries създадоха най-голямата медийна компания в Индия

Индийският антитръстов регулатор Комисията по конкуренцията одобри сливането на местните медийни подразделения на Walt Disney Co. и Reliance Industries Ltd. „Разрешението ни позволява да завършим сделката по обединение на медийните активи на Reliance и индийските активи на Disney, за да създадем най-голямата медийна компания в Индия на стойност 8,5 милиарда долара“, каза регулаторът в прессъобщение. Стойността на самата сделка по сливане на медийните активи на компаниите е 3,9 млрд. долара.
Както отбелязва The Times of India, Walt Disney Co. и Reliance Industries постигнаха договореност да извадят някои телевизионни канали от своите портфейли и да поставят тавани на цените на рекламите по време на излъчването на мачове по крикет в Индия. Създаването на най-голямата медийна компания в Индия ще се конкурира с Amazon, Netflix на Sony и Picturis Networks, но също така може да бъде в ущърб на конкуренцията от индийския медиен и развлекателен сектор поради монопола си върху излъчването на популярни спортни игри в страната.
През февруари 2024 г. Reliance Industries Limited Ltd. и Walt Disney Co. подписа споразумение за обединяване на медийния си бизнес в Индия, съгласно което Disney ще продаде 61% дял в индийското си дъщерно дружество Disney Star на ръководената от Reliance компания Viacom 18, като останалите акции остават собственост на Disney.
В резултат на сделката Reliance Industries - петролния, газовия и телекомуникационния конгломерат, собственост на индийския милиардер Мукеш Амбани, получава контрол върху повече от 60% от новата най-голяма медийна компания в Индия.
Интересът на инвеститорите към индийския бизнес на Disney намаля през 2022 г., след като компанията загуби онлайн правата за излъчване на мачове от индийската Висша лига по крикет от 2023-2027 г. Сделката за 3,9 милиарда долара с Reliance Industries струва значително по-малко от това, което Walt Disney плати за придобиването на индийския бизнес на Star India за 16 милиарда долара през 2019 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Времето: Облачно, с превалявания
България |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Какво наистина мислят вашите клиенти?
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Цитат на деня
Цитат на деня |Какво наистина мислят вашите клиенти?
Маркетинг |На днешната дата, 15 април. Рождениците днес
На днешната дата |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |Уникални снимки на животни, уловени в точния момент
Свят | Advertorial |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.