Bayer се разграничи от противоречива реклама, получила награда в Кан

Bayer се разграничи от противоречива реклама, получила награда в Кан

Bayer се разграничи от противоречива реклама, получила награда в Кан

В безпрецедентен за света на рекламата казус, рекламодателят Bayer се отрече от рекламна кампания, изработена за него, от бразилската агенция AlmapBBDO, съобщава Adweek. 

Рекламата е на аспирина на Bayer. Тя получи престижна награда - Бронзов лъв в категорията за външна реклама "Outdoor" на най-уважавания фестивал за рекламна креативност в света - Cannes Lions. Производителят обаче се дистанцира, след като тя предизвика негодувание с аргумента, че е сексистка. 

От Bayer твърдят, че агенцията е излъчила рекламата без желанието, финансовата подкрепа и поръчката на рекламодателя, само за да печели награди за нея. Освен това от Bayer посочват, че няма да позволят рекламата отново да бъде използвана с този бранд, защото не застават зад нея. 

В изявление до Adweek Bayer твърди, че признава, че неин маркетингов екип в Бразилия е одобрил рекламата, но казва, че рекламата е излъчена "с ограничено позициониране" в страната и че представянето и във външни рекламни медии е платено от агенцията автор. Bayer не е рекламирала аспирика си в Бразилия години наред.

AlmapBBDO потвърждава пред Adweek. Така се оказва, че тази кампания е била излъчена за да се покаже пред журито в Кан и всъщност не е таргетирала потребителите. Това, мнозина от хората в рекламната индустрия считат за измамна схема. Или за реклама, която е изработена само за да се получават награди. 

"Концепцията е представена пред местния ни маркетингов екип в Бразилия от BBDO като една от кампаниите, които агенцията възнамерява да предаде за участие в тазгодишния рекламен фестивал в Кан. За да отговори на изискванията за участие в Кан, BBDO е платила за лимитирано показване в Бразилия. Bayer не е рекламирала аспирина си чрез никакъв канал в Бразилия в продължение на няколко години. Помолихме BBDO да спре всякаква последвала употреба, разпространение или промоция на тази кампания", посочват от Bayer. 

В свое изявление до Adweek, AlmapBBDO се извинява. "Това беше проактивна, местна идея за кампания, която AlmapBBDO представи и за която получи одобрение от местния клиент в Бразилия. Агенцията покри разходите за медии. AlmapBBDO дълбоко се извинява за всяка обида, която е била причинена, и поема пълна отговорност за създаването на рекламния труд", посочва тя. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ