Bayer се разграничи от противоречива реклама, получила награда в Кан

Bayer се разграничи от противоречива реклама, получила награда в Кан

В безпрецедентен за света на рекламата казус, рекламодателят Bayer се отрече от рекламна кампания, изработена за него, от бразилската агенция AlmapBBDO, съобщава Adweek. 

Рекламата е на аспирина на Bayer. Тя получи престижна награда - Бронзов лъв в категорията за външна реклама "Outdoor" на най-уважавания фестивал за рекламна креативност в света - Cannes Lions. Производителят обаче се дистанцира, след като тя предизвика негодувание с аргумента, че е сексистка. 

От Bayer твърдят, че агенцията е излъчила рекламата без желанието, финансовата подкрепа и поръчката на рекламодателя, само за да печели награди за нея. Освен това от Bayer посочват, че няма да позволят рекламата отново да бъде използвана с този бранд, защото не застават зад нея. 

В изявление до Adweek Bayer твърди, че признава, че неин маркетингов екип в Бразилия е одобрил рекламата, но казва, че рекламата е излъчена "с ограничено позициониране" в страната и че представянето и във външни рекламни медии е платено от агенцията автор. Bayer не е рекламирала аспирика си в Бразилия години наред.

AlmapBBDO потвърждава пред Adweek. Така се оказва, че тази кампания е била излъчена за да се покаже пред журито в Кан и всъщност не е таргетирала потребителите. Това, мнозина от хората в рекламната индустрия считат за измамна схема. Или за реклама, която е изработена само за да се получават награди. 

"Концепцията е представена пред местния ни маркетингов екип в Бразилия от BBDO като една от кампаниите, които агенцията възнамерява да предаде за участие в тазгодишния рекламен фестивал в Кан. За да отговори на изискванията за участие в Кан, BBDO е платила за лимитирано показване в Бразилия. Bayer не е рекламирала аспирина си чрез никакъв канал в Бразилия в продължение на няколко години. Помолихме BBDO да спре всякаква последвала употреба, разпространение или промоция на тази кампания", посочват от Bayer. 

В свое изявление до Adweek, AlmapBBDO се извинява. "Това беше проактивна, местна идея за кампания, която AlmapBBDO представи и за която получи одобрение от местния клиент в Бразилия. Агенцията покри разходите за медии. AlmapBBDO дълбоко се извинява за всяка обида, която е била причинена, и поема пълна отговорност за създаването на рекламния труд", посочва тя. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кая Калас: Нарушаването на румънското въздушно пространство от руски дронове е неприемливо
Росен Желязков: Има взети мерки за защита на въздушното ни пространство
Френският фермерски синдикат FNSEA призова за национален протест на 25 септември срещу Меркосур и митата на САЩ
Конференциите все още могат да донесат огромна възвръщаемост на инвестициите
Германските компании страдат от слабо интернет покритие въпреки милиардните инвестиции
На днешната дата, 15 септември. Рождениците днес
Златното правило на дядо, превърнало внука му в един от най-влиятелните хора на планетата
3 необичайни, но ефективни начина да откажете цигарите