Всеки бизнес трябва да има отговорник по творчество
Какъвто и да е бизнесът, независимо дали произвежда продукти с художествена стойност или е чисто производство на стоки за бита, не бива да се подценява колко е важно в него да има творчество. И понеже мениджърите и собственици имат огромен брой други задължения, е хубаво да изберат някой човек, който би бил за фирмата "отговорник по творчество".
Това написа преди време в онлайн материал в Management Issues известният автор Едуард де Боно. Той изтъкна важността да се акцентира върху творчеството във всяка компания, в най-различните му аспекти, защото то е скрита сила на бизнеса. Двигател е за успех. Творчество може да има във всички процеси, включително в маркетинга. В създаването на реклама, то е задължително.
Ето какво още коментира Де Боно.
В ежедневието рядко се сещаме, че се нуждаем от нови идеи. Често, виновна за това е инерцията, нагласата, която кара хората си мислят: "Ако няма проблем, защо да търсим нови идеи?". Отговорите са следните:
- Защото идеите ви носят неподозирани на пръв поглед ползи.
- Идеите решават проблеми, които не могат да бъдат решени по друг начин.
- Те намират алтернативни решения, по-прости, по-бързи или по-малко скъпи.
- Опростяват процедури, които са се усложнили.
- Разработват нови стойности за продуктите и услугите.
- Намаляват разходи.
Съвсем правилно организациите инвестират огромни суми в компютри и ИТ системи. Информацията е от съществено значение. Но така е и с идеите. Ако бяха измислени креативни компютри, фирмите вероятно щяха да харчат луди пари за тях.
Ценните творчески идеи винаги са логически в ретроспекция. Много идеи си струва поне да се опитат. Важно е творчеството да се взема на сериозно. В крайна сметка, как бихме могли да не го правим, като знаем, че голяма част от напредъка зависи от него? Понякога, една от причините е липсата на разбиране. Творчеството винаги е било загадка. Можем да видим резултатите, но не знаем как те са се появили, нали?
Друга причина е, че не знаем как да предразполагаме към творчество. Предполагаме, че идеите просто се случват и няма нищо, което можем да направим, за да ги предизвикаме. Много хора не осъзнават, че могат да използват творчеството и умишлено да генерират нови идеи. Да, идеите се случват, но въпросът е човек да знае как да ги използва. Канализирането им в правилната посока ги превръща в печеливши и успешни.
Твърдо вярвам, че всяка организация, всяка фирма или компания, се нуждае от човек, който отговаря за творчеството. То не е по-маловажно от приходите и разходите. При добро стечение на обстоятелствата, може да провокира огромни печалби.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.