14 остроумни цитатa от бащата на рекламата Дейвид Огилви

14 остроумни цитатa от бащата на рекламата Дейвид Огилви

„Все пак, ако не можем да рекламираме себе си, каква е надеждата, че можем да рекламираме каквото и да било друго”, казва Дейвид Огилви, сочен от мнозина за бащата на рекламата. Днес се навършват 105 години от рождението му.

Огилви е роден през 1911 г. в Уест Хорсли, Великобритания. Преди да се захване с реклама, Огилви работи като готвач, продавач, дипломат и фермер. На 37-годишна възраст основава рекламната агенция „Ogilvy & Mather". Следват изключително силни и продуктивни години, които го превръщат в световно име и нарицателно в рекламната индустрия. През първите 20 години от създаването на агенцията Огилви печели проекти за марки като „Lever Brothers“, „General Foods“ и „American Express“. „Shell“ му поверява цялата си рекламна дейност в Северна Америка, а „Sears“ го наема за първата си национална рекламна кампания. През 1965 г. „Ogilvy & Mather“ се слива с „Mather & Crowther“, лондонския й партньор, за да формират нова международна агенция. Година по-късно компанията става публично акционерно дружество - една от първите рекламни агенции, които правят подобно нещо.

По-долу следват още остроумни цитати от Огилви:

„Ако някога си имал късмет да създадеш истински добра рекламна кампания, скоро след това някой вече я е откраднал. Това е дразнещо, но не се тревожи: никой никога не е изградил марка чрез имитиране рекламата на друг.”

***

„Рекламата може и да убеди човек да купи некачествена стока, но само веднъж.”

***

„Уважавам хората, които работят яко; които гонят задачите. Не ми харесват пътниците, които само тежат в лодката.“

***

„Колкото по-усърдно се работи, от толкова по-малко служители се нуждаем и ще получаваме повече печалба. Колкото по-голяма печалба изкарваме, толкова повече пари ще има за всички ни.”

***

„Уважавам хората с първокласен ум, защото без тях няма да успееш.”

***

„Дълбоко уважавам и шефовете, които издигат своите подчинени, защото това е единственият начин за израстването им в кариерната стълбица. Не харесвам да назначавам външни лица на важни постове и чакам с нетърпение деня, когато няма да е нужно.”

***

„Хората в рекламата, които пренебрегват изследванията, са опасни – също като генералите, които пренебрегват разкодирането на вражеските сигнали.”

***

„Уважавам хората, които наемат такива подчинени, които са достатъчно добри, че да могат да ги заменят.”

***

„Презирам подлизурковците, които се подмазват на началниците си. Защото обикновено това са хората, които тормозят своите подчинени.”

***

„Рекламата е средство за борба с бедността на човешките желания.”

***

„Никога не пускайте реклама, която не бихте искали вашето семейство да види.”

***

„Кажете истината, но направете истината невероятна.”

***

„Искам да бъда запомнен като копирайтър, който е имал големи идеи. Около това се върти бизнесът с рекламата – големите идеи.”

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ