Защо Марк Зукърбърг не се вманиачава по минали грешки
Изграждането на най-голямата социална мрежа в света е съпроводено с много предизвикателства, а Марк Зукърбърг признава, че е допуснал няколко грешки по пътя към успеха. Но основателят на Facebook не прекарва твърде много време в мисли за тях.
„Грешките ни помагат да се учим“, каза той в централата на Facebook в Менло Парк, Калифорния, в четвъртък, по време на Q&A сесията със служители на Facebook, която беше излъчена на живо. „Повечето от нещата, които съм направил, са били грешни. Успехът идва, когато свършиш няколко неща правилно.“
Facebook провежда всяка седмица събрания, на които служителите могат да задават на Зукърбърг въпроси, свързани с визията му за компанията и за стратегията му за нейното развитие, а от време на време до тези служебни събирания имат онлайн достъп и потребителите.
Една от последните грешки, които основателят на Facebook спомена, че е допуснал, бил противоречивият експеримент, в който News Feed-овете нарочно били бърникани, за да манипулират емоциите на потребителите. Критиците заклеймиха този експеримент като „неетичен“ и заявиха, че екипът на компанията е стигнал твърде далеч.
Не е необичайно за Facebook да провежда анкети и тестове, за да разбере как реагират потребителите на новите опции в платформата, но Зукърбърг признава, че някои от експериментите изискват по-внимателен анализ.
„Ако някой работи с деликатна информация, необходимо е правилните вътрешни лица да упражняват надзор, както и смятаме да правим оттук нататък“, каза той.
Според Зукърбърг, прекарвайки по-малко време в мислене за грешките от миналото, той успява да се фокусира върху ролята си на активен и добър лидер. „Твърде много неща се случват всеки ден, за да прекарвам цялото си време в размишления върху тях, затова предпочитам да работя върху целите, които искам да реализирам“.
Една от тези цели Зукърбърг постигна наскоро – той започна да ръководи извънкласен курс по предприемачество.
„В крайна сметка, научих ужасно много неща от тези деца“, казва той.
Източник: Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.