Бихте ли платили 19 долара за една ягода?

Бихте ли платили 19 долара за една ягода?

Ягодите от японския сорт Омакасе, отглеждан от компанията Oishii в Ню Джърси, са по-меки и по-сладки от тези, които се намират в повечето супермаркети. И това е основната причина, поради която една кутия с шест броя такива плодове струва около 14 долара - приблизително три пъти повече от цената на цяла кошничка с ягоди в Walmart и пет пъти повече от цената на килограм ягоди в България.

Пазарът на "луксозни" плодове има богата история, пише The Economist. Ананасите са били ценени от британските аристократи, а Япония е една от няколкото азиатски страни, където първокласни плодове се купуват и като подаръци. През 2016 г. една чепка грозде от сорта Ruby Roman беше продадена на търг за 11 000 долара, което прави по около 350 долара на зърно.

А сега любителите на плодовете и социалните мрежи превръщат Америка в разрастващ се пазар за луксозни плодове. Миналата година американската компания Fresh Del Monte започна да продава костарикански ананаси на цена от 395 долара, след като постигна успехи и в Китай.

Японските плодове предизвикват най-голямата сензация. Erewhon, луксозна верига хранителни магазини в Лос Анджелис, наскоро стана много популярна в социалните мрежи с вноса и продажбата на индивидуално опаковани японски ягоди за 19 долара всяка. Японските пъпеши Crown, отглеждани в ограничени количества, също се продават за стотици долари.

Появяват се и специализирани бизнеси, посветени изцяло на този сегмент. Базираната в Токио Ikigai Fruits стартира своята дейност през 2023 г., и продава всичко - от кутии с райски ябълки за 128 долара до пакетирани ягоди за 780 долара. Компанията превозва продукцията си от Япония със самолет. Но напоследък се налага да се справя с нарастващите митнически тарифи и все по-непредсказуемия климат.

Oishii избягва тези предизвикателства, като разчита на вертикално земеделие, което ѝ позволява да произвежда в САЩ, контролирайки стриктно климата при отглеждането на растенията. Елегантният брандинг и инфлуенсър маркетингът превръщат ягодите на компанията в истински хит.

„Всеки може да каже, че това е различен продукт“, смята директорът на компанията Хироки Кога. Компанията осигури 150 милиона долара в последния си кръг на финансиране през ноември.

Oishii наскоро пусна нов вид по-достъпни ягоди на пазара (8 долара за кутия). Компанията разширява присъствието си и при доматите - пакет от около 11 домата струва 10 долара. Хироки препоръчва на хората да носят такива плодове на партитата вместо бутилки вино. 

„Сигурен съм, че ще можете да впечатлите домакина много повече“, казва той. 

А вие бихте ли платили 19 долара за една ягода? Напишете ни в коментар под статията!
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Франция оправда блогърите, които твърдяха, че Бриджит Макрон е мъж със сменен пол
Британска суперяхта за 80 млн. паунда изгоря за 5 часа в елитния френски курорт Сен Тропе
Производителят на медицинските роботи da Vinci открива завод за 42 млрд. евро в Първомай
На днешната дата, 12 юли. Рождениците днес
Mars насочва вниманието си към геймърите от поколението Z в партньорство с Razer
Най-добрите начини да спечелите доверието на другите
Времето: Топло и слънчево, но следобед ще се заоблачи
Рекорд за аукцион: Чантата Hermès на актрисата Джейн Бъркин беше продадена за 10 милиона долара