Бутонът, който изчезва от пътническите самолети по света

Бутонът, който изчезва от пътническите самолети по света

Бутонът, който изчезва от пътническите самолети по света

Ако сте редовен пътник на самолети на различни компании, може би сте забелязали, че някои неща се променят от известно време. Не става въпрос само за все по-изчерпателния контрол на летищата или за усилията, които някои пътници правят, за да избегнат плащането на излишния си багаж. Тук говорим за бутон, който в продължение на десетилетия придружава милиони пътници по целия свят... и който предизвиква доста спорове на борда на десетки самолети, а именно копчето, с което облягаме назад седалката си. Е, този бутон вече е история в много съвременни самолети, пише elconfdencial.com. 

Причините за премахването на бутона са различни, но засягат авиокомпаниите особено от икономическа гледна точка. От една страна, седалките, които имат този бутон, включват механизъм, който трябва да се проверява от време на време, така че чрез премахването му могат да се спестят разходи за поддръжка. От друга страна, седалките, които включват възможност за накланяне, тежат много повече от най-модерните модели, които обикновено не надвишават 10 килограма. Подмяната на десетки или дори стотици по-тежки седалки с по-леки спестява доста тегло и това означава огромни спестявания на разход на гориво през цялата година. 

Третата причина трябва да се търси в проблемите, които бутонът за накланяне причинява на пътниците. Някои хора не желаят да се примирят с нахлуването на техния съсед по седалката в тяхното пространство, така че стюардесите трябва да прекарват голяма част от времето си, намесвайки се в подобни спорове.

Дотук всички предимства за авиокомпаниите. Но за пътниците има и добри новини - най-модерните седалки са по-удобни. Освен това, тези седалки са малко по-тесни от старите и следователно позволяват поставянето на повече места в самолетите, като успяват да увеличат броя на пътниците и следователно приходите за компаниите. Новите седалки с предварително накланяне са идеални за кратки или няколкочасови полети.

Марк Хилър, главен изпълнителен директор на Recaro, една от компаниите, които проектират тези нови седалки, обяснява пред CNN, че "всяка авиокомпания може да избере предварително зададена позиция на ъгъла на облегалката от 15 или 18 градуса в рамките на процеса на конфигуриране на седалката. Това помага да се осигури повече комфорт чрез по-висок ъгъл на облегалката или да се отговори на специални оформления със специфичен брой пътници. Основното предимство е повече пространство, тъй като наклонът не пречи на жизненото пространство на пътника.

Освен това разходите се намаляват чрез намаляване както на поддръжката, така и на теглото. Експертите обаче посочват, че тези "предварително наклонени седалки" са идеални само за кратки полети или полети с продължителност от няколко часа. За дълги пътувания седалките с бутон за накланяне продължават да бъдат от съществено значение, поне докато търговската авиационна индустрия не открие нова формула, така че комфортът на пътниците да може да се комбинира с този на техните съседи по седалките и да се спестят разходи.

Превод и редакция: Нели Тодорова                           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ