Facebook ще ви показва още повече съдържание от акаунти, които не следвате

Facebook ще ви показва още повече съдържание от акаунти, които не следвате

Facebook обяви множество актуализации на платформата си, много от които са насочени към излизане на потребителите извън социалния балон на приятелите и семейството им.

Сред ъпдейтите са добавени нови раздели във Facebook, които имат за цел да предоставят повече съдържание на потребителите, включително препоръки въз основа на местоположението на даден човек. Новият раздел Local ще събира съдържание от други повърхности на Facebook, като платформата за препродажба Marketplace, местни групи и събития - по същество това звучи като версия на Nextdoor във Facebook. Разделът Local се тества в 10 града в САЩ, включително Ню Йорк, Лос Анджелис, Чикаго и Остин.

Facebook също така ще започне да тества раздела Explore, който прилича на едноименната функция на Instagram: персонализирана страница с препоръчани снимки, видеоклипове и друго съдържание, което е уникално за всеки човек. Компанията твърди, че разделът Explore ще се основава на интересите на потребителя и ще показва съдържание от „реални хора и експертни общности“, като например съвети за пътуване и уроци „Направи си сам“.

Друг нов раздел е насочен към TikTok. Facebook добавя видеоканал на цял екран, който наподобява страницата For You на TikTok, събирайки на едно място кратки, дълги и излъчвани на живо видеоклипове. През последните няколко години технологичните компании наподобяваха TikTok, като въвеждаха повече кратко видео съдържание и канали, базирани на препоръки. Facebook твърди, че младите хора в платформата вече прекарват 60 % от времето си в гледане на видеоклипове, и обещава мощен  алгоритъм за препоръки в този нов канал. С други думи, това е опитът на Facebook за хиперперперсонализирана страница For You.

Messenger получава и голяма актуализация под формата на Messenger Communities - функция, която наподобява Slack или Discord. С Communities потребителите могат да създават множество чатове, базирани на различни теми, които попадат под по-голям обхват: например група на входящ колежански клас с различни чатове за съобщения, новини от кампуса или студентски клубове. Тези чатове могат да се създават, без да е необходима група във Facebook, от която членовете да са част.

Възходът на TikTok накара много платформи за социални медии да се преместят от показването на съдържание, публикувано от техните приятели, семейство и съществуващи мрежи, към съдържание, споделено от акаунти, които те не следват - това, което алгоритъмът предвижда, че може да им хареса. През последните няколко години Meta също сигнализира, че се движи в тази посока, както във Facebook, така и в Instagram, където количеството препоръчано съдържание постоянно се увеличава.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ