Неизвестно за известните: Шивач и бизнесмен обличат Джеймс Бонд – от Пиърс Броснан до Даниел Крейг

Неизвестно за известните: Шивач и бизнесмен обличат Джеймс Бонд – от Пиърс Броснан до Даниел Крейг

Рим. 1945 г. Въпреки че Втората световна война току-що е приключила, все още във висшето градско общество е останал вкусът към висококачествените и красиви дрехи. Затова градският елит проявява засилен интерес към неотдавна отворения бутик за мъжко облекло на ул. Виа Барберини, 79, в самото сърце на Рим.

СЪЮЗЪТ

Снимка: Shutterstock

В него шивачът Назарено Фонтиколи и бизнесменът Гаетано Савини предлагат на клиентите си индивидуални и по поръчка кройки за ушиване на костюми и ризи. Своят магазин партньорите наричат Brioni, на името на остров в северната част на Адриатическо море, близо до западния бряг на Истрия. Изборът е успешен, защото напомня на богатите италианци за радостния живот преди началото на войната. Тогава те спокойно посещават един от най-елитните курорти в този край, забавляват се и харчат парите, без да ги броят.

Съюзът между Фонтиколи и Савини комбинира техническото умение на шивача и творческия подход към правенето на бизнес. В Brioni може да бъдат поръчани костюми и ризи, който комбинират оригиналната римска традиция на шивачество с американската и европейските тенденция. Също така там може да бъдат купени ръчно изработени обувки и аксесоари от изключителни материали и с най-високо качество.

ПЪРВО РЕВЮ И ХВЪРЛЕНА РЪКАВИЦА

Марката предизвикава признатите корифей в тази област – английските шивачи, като предлага по-ярка палитра от цветове, по-леки материи и по-малко твърда кройка. Така тя бързо се превръща в любимото ателие на мъжете, които се нуждаят от престижен, висококачествен и добре скроен класически костюм. Заедно с броя на колекциите на Назарено Фронтиколи, нараства и броят на феновете на Brioni.

Заради големия интерес, през 1952 г. модната къща провежда първото си ревю на мъжко облекло, като мястото за него е избрано във великолепната „Бяла зала“ на Палацо Пити във Флоренция. Моделите излизат на подиума в елегантни широки костюми, направен от сложни, изискани материали в ярки цветове – това е истинско  произведение на шивашкото изкуство. Благодарение на това иновативно шоу, Brioni се окичва с титлата главна модна къща на Рим.

РАЗВИТИЕ И 100 ШИВАЧИ

Снимка: Getty Images

През 1959 г. Гаетано Савини, като опитен бизнесмен, започва активно да въвежда иновативни технологии за боядисване на тъкани, изработка на обувки и аксесоари. През същата година студиото Brioni отваря врати в италианския град Пене, разположен в средната част на Апенински полуостров. Тук компанията постига пробив в областта на шивашката техника, подобряване на производствените възможности и поддържане на традиционното за нея най-високо качество. За да създаде голям брой идеално пасващи на клиентите костюми, Савини наема повече от 100 професионални шивачи, всеки със собствена специализация. Професионалните познания в шивашки техники и постоянният контрол от основателите на марката, позволяват да бъде постигнато най-високо качество -  всеки костюм е доведен до съвършенство благодарение на ръчната изработка. Заради това моделите на Brioni са идеални по отношение на външен вид и кройка, а качеството на  използваните материали остава на все същото много високо ниво.

През 1960 г. модната къща създава търговската марка „Римски стил Brioni”. Това се превръща в още един повратен момент в развитието на италианската мъжка мода. Въпреки че основният акцент все още се фокусира върху индивидуалното шиене, коммпанията започва да развива и масовото производство. През 70-те години марката непрекъснато се развива и променя, съчетавайки във всяка колекция класическа изтънченост с уникален творчески дух, който позволява на Римската модна къща непрекъснато да  подобрява своята лидерска позиция на световните пазари. Цялото ушиване се прави на ръка, по ексклузивни модели, което гарантира уникалността на изделията. Отличният дизайн и внимателното обслужване чрез персонален подход към всеки клиент, е важен фактор за успеха на Brioni.

Ръководството на Brioni отваря фабрика в Абруцо през 1980 г., където под наблюдението на опитни шивачи, се създават шедьоври на марката. Малко по-късно управата купува и цех за шиене на ризи и къща на модни кожени облекла. Междувременно в Пене, под „шапката“ на марката, е разкрито шивашко училище. Причината е -  първо броят на клиентите нараства бързо и техните нужди трябва да бъдат задоволени. И второ, за предаване по наследство традициите на занаята.

През 1995 г. модната къща започва да създава дрехи за героя на известната поредица от филми за британски таен агент Джеймс Бонд. Това продължава до 2007 г., когато става известно, че агент 007 е сменил шивача си. През 2007 г., въз основа на резултатите от независимо проучване, проведено от Института за лукс в Ню Йорк, марката е определена като най-престижната за мъжко облекло в САЩ.

СДЕЛКА, СЪКРАЩЕНИЯ И РОКАДИ

Снимка: Shutterstock

През ноември 2011 г., френският холдинг Pinault-Printemps-Redoute (от юни 2013 г. Kering Group), собственост на бизнесмена Франсоа-Анри Пино, купува 100% от акциите на Brioni. Сделката е изгодна и за двете страни, или иначе казано -  концернът се сдобива една  световноизвестна марка, а Brioni получава впечатляващо финансово постъпление.  В същото време цената на сделката не е обявена, но към този момент приходите на компанията възлизат на 170 милиона евро. През март 2016 г. се прави най-голямото съкращаване на служителите във фабриката в град Абруцо. Решено е от 1200 души да бъдат освободени 400 поради намалено  търсене на костюмите на марката. Ако през 2014 г. са създадени 42 хиляди костюма, то през 2016 г. те са 30 хиляди. Изобщо в периода  2016-2017 Brioni преживява истински фешън-ураган. Kering Group се старае да превърне името в моден бранд, сменяйки един след друг творческите директори, при това по най-радикален начин.

Първо наемат звездата на стийт стайла, модният тренд и онлайн търговец на дребно Мейтрис Джъстин О’Ший, който издържа там само един сезон. Той ще бъде запомнен само с това, че прави рекламна кампания с група Metallica в черни и бели смокинги. След това идва Нина-Мария Ницше, но и тя се задържа на поста за по-малко от година.

През 2018 г. колекция от Brioni, нахочиво изложена в историческото имение Salomon de Rothschild, вдъхва нов живот на модната къща. Образите са разделени на трилогии и са показани на интелигентна аудитория от джентълмени, сред които  легендарният френски спортен журналист Жерар Холц и италианският експресионист Енцо Куки. 75-годишнината от основаването си, компанията Brioni отпразнува през 2020 г. в същата тази „Бяла зала“ на луксозния флорентиски ренесансов дворец Палацо Пити, където е и първото ѝ модно ревю. През есента на 2021 г. стана известно, че марката напълно се отказва от използването на естествена кожа в своите колекции.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ