Неизвестно за известните: Термален извор, незарастваща рана и непрекъснат флирт с фармацията е тайната на козметичен успех

Неизвестно за известните: Термален извор, незарастваща рана и непрекъснат флирт с фармацията е тайната на козметичен успех

Неизвестно за известните: Термален извор, незарастваща рана и непрекъснат флирт с фармацията е тайната на козметичен успех

Срещата на двама французи -  Алер Проспер ​​и Жорж Герен в град Виши, на територията на някогашния вулканичен регион Оверн, довежда до факта, че днес хората по целия свят използват продуктите за грижа за кожата на марката Vichy. Първият работи като управител на Термалното общество в град Виши, а вторият е водещ мениджър на компанията Parfums Grenoville и дълго време се тревожи за незарастваща рана на крака си. Именно с този проблем Герен се обръща към Алер, който от своя страна съветва раната да се измие с вода от извора Lucas.

МАГИЧЕСКИЯТ ИЗВОР

В крайна сметка Жорж Герен, вече здрав и бодър, е толкова възхитен от  лечебното действие на водата, че двамата решават да създадат на нейна основа продукт за масовите потребители. Алер Проспер става негов партньор и през 1931 г. заедно създават Обществото за дерматологична хигиена Vichy. По това време във Франция козметиката се прави с индивидуални поръчки в аптеките. Фармацевтите демонстрират пълно непознаване на дерматологията и искрено вярват, че няколко прости отвари от бабини рецепти са достатъчни в грижата за кожата. Никой не се замисли за факта, че е необходимо да се раздели кожата по тип - мазна, суха, раздразнена, уморена.

Проспер Алер разработва нова уникална формула за грижа за кожата. Така се появява серията революционни кремове по името Secret de Vichy /Тайната на Виши/. Те включват 8 продукта, които за времето си се превръщат в истинско сближаване с потребителите. Те не само овлажняват, подхранват, омекотяват, те се използват като основа за твърде обемните и изсушаващи кожата гримове по онова време. Този продукт се ползва с изключителна и заслужена популярност сред клиентите чак до 1970 г., а доверието към марката се предава от майка на дъщеря.

Паралелно с него е разработен първият лосион за лице, който прави Vichy пионер в областта на дермато-козметологията. И, разбира се, уникалната вода, чийто състав не може да бъде възпроизведен в лаборатория, но която е способна едновременно да успокоява кожата и да подобрява нейните защитни функции. Ето това е непромененият състав във всички продукти на Vichy.

ФЛИРТ С НАУКАТА

Снимка: Shutterstock

През 1955 г. компанията е купена от козметичния гигант L'Oréal. През 50-те години на миналия век Vichy напусна много обекти за продажба, оставайки със своите продукти само в аптеките. Но това значително повишава статута на бранда в очите на клиентите.

От сътрудничество с компанията, полза имат и самите фармацевти -  те са канени да участват в майсторски класове, програми за обучение, където всеки може да научи за най-новите изследвания в областта дерматология. Продуктите на Vichy са създадени като фармацевтични препарати. След разработката на формулата, задължително се провеждат многостепенни тестове, които позволяват оценка на тяхната ефективност. Клиентите споделят ефекта и резултатите и така взимат решението за покупка абсолютно убедено.

Броят на учените в лабораториите на Vichy се разраства. Това са най-различни специалисти, включително гинеколози и диетолози. Всеки от тях допринася за създаването на нова козметика. За разлика от конкурентите, марката не показва момичета със съвършена кожа на своите клиенти. Точно обратното – привлича за модели дами с бръчки и други кожни проблеми, които обикновено остават скрити. И показва каква да бъде борбата с тях, като се използват инструменти, базирани на научните постижения. Освен това учените от Vichy предлагат на жените крем за отслабване и премахване на целулита.

Говори се, че Vichy е първата козметична компания, която редовно публикува брошури „Съвети за красота“. Това се превръща в своеобразен диалог с жените. Рекламният слоган настоятелно подчертава характеристиките на марката -  „Истинската красота е преди всичко здравето на кожата.“

През 1961 г., недалеч от термалните извори, Vichy организира производството на козметика за кожата, която и днес се разработва и произвежда на същото място, известно с угасналите си вулкани. В емблема на марката за дълго време се превръща образ за на жена до извора -   скулптура, изсечена от мрамор.

През същия период Vichy отваря институти за красота в цяла Франция, където жените са приети от естети, които по същество стават първите козметолози. На изхода, клиентките получават брошури с много полезни съвети за правилни грижи за кожата.

Стотици патенти за открития се съхраняват в архива на Vichy -  кремове с колаген, еластин, ензими и други различни активни вещества. Най-новите научни новини, най-новите интересни компоненти, са внимателно проверени и адресирани към клиелните в буркани с кремовете и емулсии с логото на марката. Така те радват жените, а скоро и мъжете, за които също е измислена ефективна козметика.

ОТНОВО КЪМ ИЗВОРА 

Vichy се завръща през 90-те години отново към изворите. От 1995 г. всички продукти на компаниятапак съдържат термалната вода, с която започва нейната история. След 2 години е пуснат продуктът за грижа за кожата LiftActiv, на чието етикет за първи път се появява изображение на лице с бръчки.

През новото хилядолетие усилията на разработчиците на марката се съчетават с екологичната и социална отговорност. От година на година производството прави стъпки към по-голяма екологичност.

По време на разработването на всяка формула, специалистите на Vichy дават предпочитание на възобновяемите компоненти или на компоненти, получени от екологично чисти източници. А също и на природните химически съчетания, като нито един от продуктите не съдържа парабени.

Фирмата прави всичко възможно да се сведе до минимум отрицателното въздействие върху околната среда, използва карта със сертификат FSC за производство на опаковките. По този начин оказва подкрепа за отговорно управление на горите.

ОЦЕЛЯВАНЕ В ПАНДЕМИЯТА

През 2020 г. пандемията причинява хаос в световната икономика. Марките в индустрията за красота обаче не страдат толкова силно, колкото компаниите в други сектори. Първо, козметични марки демонстрират силни финансови резултати през 2018 г. и 2019 г., второ, търсенето на техните продукти остава силно въпреки пандемията, трето, секторът печели от големи инвестиции в научно-изследователската и развойна дейност и продукти от предишни години. Един от факторите, стимулиращи развитието на козметичните компании, е растежът на онлайн търговията, особено в Китай, по време на пандемията. Марките също укрепват позициите си с помощта на дигитални инструменти за  виртуално взаимодействие с потребителите. Стойността на L'Oréal, която притежава Vichy, през 2020 г. пораства с  13% и достигна 11,7 млрд. долара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ