Става ли за снимка? Над 75% от хората по света избират ваканции и пътешествия в социалните мрежи

Става ли за снимка? Над 75% от хората по света избират ваканции и пътешествия  в социалните мрежи

Става ли за снимка? Над 75% от хората по света избират ваканции и пътешествия в социалните мрежи

Социалните мрежи оказват по-голямо влияние върху пътуванията, отколкото препоръките от уста на уста. Те са първи избор при планирането на ваканция, особено при  хората от поколението Z и Millennials. Това сочат данни, представени от  OnlyAccounts.io, за глобалните тенденции за туристически пътувания през тази година. Според тях в световен мащаб повече от 75% от пътуващите намират вдъхновение за следващото си пътуване в платформите на социалните медии.

Броят на потребителите на социални медии в световен мащаб е нараснал до впечатляващите 4,9 милиарда души през 2023 г., а две трети от тази огромна потребителска база използва каналите на социалните медии, за да проучва марки и да получава препоръки. Така че не е изненадващо, че социалните медии остават на първо място за следващото поколение пътешественици при търсенето и избора на дестинации за пътуване.

Новите потребности на следващото поколение туристи

Според Доклада за глобалните тенденции в пътуванията през 2023 г. над 75% от анкетираните са били вдъхновени от социалните медии да пътуват до определена дестинация, което е значително повече, отколкото по който и да е друг начин. Препоръките "от уста на уста" запазват влиянието си във всички възрастови групи, но все пак имат много по-малък дял от 47% сред анкетираните. Приблизително 65 % от анкетираните са заявили, че са били вдъхновени да пътуват до дадена дестинация, след като са я видели във филм, телевизионно предаване или в новините.

Докладът разкрива и други интересни факти за поведението на новото поколение туристи. Повече от 60 % от тях са избрали дестинация, защото изглежда добре на снимки, а почти половината от всички анкетирани са заявили, че искат да пътуват до място, с което могат да се похвалят в социалните мрежи.

Освен това почти 80% от представителите на поколението Z и Millennials биха искали да участват в един ден от живота на местните жители в дестинацията, която посещават, а половината от тях планират цялото си пътуване, за да посетят определен ресторант и да опитат местна храна и кухня.

Отрасъл за 1 трилион долара

На глобалния пазар пътуващите и туристите ще похарчат 854 млрд. долара през 2023 г., което е със 120 млрд. долара повече от миналата година.

Въпреки че инфлацията продължава да повишава цените в много туристически дестинации, през 2023 г. се очаква рекорден брой хора, пътуващи за почивка. Според проучване на Statista през тази година над 1,86 млрд. души ще похарчат пари за пакетни почивки, хотели, частни ваканционни наеми, къмпинги и круизи, което е с 200 млн. души повече от 2022 г., и това ще доведе до нови върхове в общите приходи на туристическата индустрия.

Statista очаква, че през 2023 г. пътуващите и туристите ще похарчат над 854 млрд. долара, или със 120 млрд. долара повече от миналата година, а това означава, че целият туристически пазар не просто се е възстановил напълно, но и е надхвърлил нивата отпреди COVID-19.

Хотелите, като най-голям сегмент на пазара, ще генерират почти половината от тази стойност, или около 408 млрд. долара. Пакетните почивки ще донесат още 280 млрд. долара. Следват почивките под наем и къмпингите, съответно с 96,8 млрд. и 43,8 млрд. долара приходи. До 2027 г. пътуванията и туризмът ще се превърнат в отрасъл за един трилион долара.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ