Неизвестно за известните: Датски обущар измисля перфектната комбинация на ботуши с минижуп

Дания, 60-те години на миналия век. Съвсем обикнтовеният жител на Копенхаген, Карл Тоосби, работи като производствен мениджър в обувна фабрика. Тъй като обаче е предприемчив по природа, той постоянно мисли за стартиране на собствен бизнес. Карл от ранна възраст изучава занята на обущар, което му помага много в бизнеса. Междувременно той и съпругата му Брита продават цялото с имущество и с дъщеря си Хани, се местят в малкото градче Бредебро.
ЛОГО ВЪРХУ ПОДМЕТКАТА
Снимка: Shutterstock
През 1963 г., с постъпленията от къщата и колата, семейството купува празна сграда, отваря в нея малка фабрика за обувки и кръщава компанията си ECCO. Водещ принцип на производството става фразата на Тусби: „Обувки за краката, а не краката за обувките“.
В началото прохождането на бизнеса е трудно и Карл прекарва дни и нощи във фабриката. Тъй като средствата му са ограничени единствено до наемане едва на няколко души, той трябва да ги обучи в обущарството и заедно с екипа си да създаде първите модели обувки. Има и проблеми с доставчиците на кожа, което възпрепятства растежа на компанията.
Но ентусиазмът и търпението на работниците, а и на самия Карл, се отплащат – първата колекция се появява през 1970 г. Тъй като липсват средства за рекламна кампания, Тоосби измисля прост маркетингов трик - поставя логото на ECCO върху подметката. Първият модел, който дебютира в колекцията е дъщерята Хани.
Снимка: Getty Images
В началото на 70-те години на миналия век, като следва модните тенденции, Карл започва производството на тесни ботуши, които стават много популярни в комбинация с модните тогава минижупи. Той добавя и лачени обувки и сабо към линията на ECCO, но винаги се придържа към принципа си да съчетава комфорт, качество и простота.
През 1975 г. ECCO започва да произвежда обувки в чужбина. Тоосби произвежда някои части от обувките си в Бразилия, което я прави първата датска марка, която възлага производството на външни изпълнители.
НОВИ МЕТОДИ
Снимка: Shutterstock
През 1980 г. ECCO започва да използва нов метод за закрепване на подметки към горна част без лепило или шевове, използвайки полиуретан за запълване на празнината между тях. Тази технология се оказва по-ефективна и надеждна от традиционните методи, като се превръща във фундаментална за компанията и революционна за индустрията като цяло. Всеки чифт обувки е изключително гъвкав и създава ефекта на отличен амортисьор при ходене.
Линията Soft, пусната на пазара година по-късно, остава популярна и до днес. В една шеговита реклама, с такъв ботуш удрят мъж по главата, но той не му причинява нищо, блгодарение на лекия дизайн на обувката.
През 1981 г. Карл Тоосби открива първия клон на Eccolet Sko GmbH в Германия. През 1982 г. той открива фабрика в Япония, а през 1984 г. - в Португалия и Кипър. През следващите пет години компанията започва производство в Швеция и Белгия и открива клонове в САЩ, Австрия и Полша. Партньорите на ECCO в Аржентина и Чехословакия получават лиценза на компанията и започват да произвеждат обувки, използвайки нейните технологии.
КРАЛСКИ ДОСТАВЧИК
Снимка: Shutterstock
ECCO получава статут на „Официален доставчик на Кралския датски двор“ през 1991 г. С разширяването на присъствието си в чужбина, компанията навлиза на пазарите на Югоизточна Азия и Южна Америка.През 1999 г. Нейно Величество кралицата на Дания Маргрете II удостоява Карл Тоосби с почетната титла Рицар.
До 2000 г. ECCO има пълно производство в Португалия, Словакия, Тайланд, Индонезия, Виетнам и Китай. През 2002 г. откриват нови дъщерни дружества на ECCO в Хонконг, Белгия и Полша. През същата година в Швейцария е създадено подразделение, което разработва и произвежда чанти, портфейли, колани и продукти за грижа за обувките. Аксесоарите се превръщат в една от най-бързо развиващите се области в бизнеса на ECCO Group.
През 2004 г. Карл Тоосби умира и дъщеря му Хани Тоосби - Каспржак, поема компанията. Съпругът ѝ Дитер Каспржак, става президент на компанията, а Ники Тестенсен - неин главен дизайнер.
2009 г. се оказа плодотворна и значима година за марката. В сътрудничество с Германския институт по биомеханика, специалисти от ECCO разработват линията ергономични обувки Biom, предназначени за активен начин на живот. Според годишното проучване на производителите на обувки, проведено от Shoemakers' Partnership, марката е обявена за победител в категорията „Най-добра чуждестранна марка“.
МОДЕРЕН ПОДХОД
Снимка: Shutterstock
Компанията отбелязва своята 50-годишнина през 2013 г. Година по-късно тя представя на своите фенове новата си дамска колекция Esco Shape. Акцентът е перфектната височина на тока, специалният дизайн на подметката и ултра меките стелки, които следват извивката на женското стъпало. През април 2021 г. ECCO обяви намерението си да премине към възобновяеми енергийни източници до 2028 г. и към 100% безводово производство на обувки до края на 2021 г.
Компанията твърди, че макар производството на обувки да е в основата на бизнеса ѝ, то не е типичен обущарски занаят. Опитните майстори използват най-новите иновации и технологии, за да създават сложни, удобни дизайни на обувки, които могат да издържат на трудностите на времето.
По отношение на дизайна ECCO се придържа към принципите за комфорт и свобода на движение в обувките си и използва първокласни материали. За да подобри качеството на обслужване в своите магазини, ECCO предлага обучителен курс за търговски сътрудници по целия свят. По време на този курс консултантите научават всичко за технологиите и материалите, използвани в производството на обувки, както и за дизайнерските характеристики и разликите между колекциите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.