Неизвестно за известните: Авикомпания създава марката, където се срещат принц Рение III и актрисата Грейс Кели

Всичко започва през 1946 г., когато президентът на САЩ Франклин Делано Рузвелт въвежда политиката за добросъседство, като насърчава търговията и пътуванията между Съединените щати и Латинска Америка. В това основателят и директор на авикомпанията Pan American Airlines - Хуан Трипе, вижда златна възможност. Неговата авиокомпания вече превозва пътници до някои от най-отдалечените кътчета на света, но много дестинации не разполагат с необходимата инфраструктура за настаняване на съвременните пътници. Така през 1946 г. Трипе решава да разшири обхвата на компанията си с хотелски бизнес. Резултатът е верига от хотели, основани със средства от Pan American Airlines и наречена InterContinental.
ЛАТИНО ПЕРИОДЪТ
Снимка: Getty Images
През тази 1946 г. Pan American Airlines реализира печалба само от 3 милиона долара, така че на авиокомпанията е отпусната кредитна линия от 25 милиона долара от Експортно-импортната банка на Съединените щати. Трип се съгласява да създаде дъщерно дружество, което да помогне за осъществяването на тази идея. Хотелите са се използват предимно за настаняване на екипажите и пътниците на неговата авиокомпания. Хуан Трип си поставя за цел да осигури луксозно настаняване за всички в края на всеки полет. Решено е основният фокус да бъде върху Южна Америка. Изборът на място се основава на факта, че по това време правителството се опитва да установи бизнес отношения със страните от Латинска Америка.
В началото на 1947 г. компанията подписва договор за наем на частично завършения хотел Victoria Plaza в Монтевидео, Уругвай. Строителството му продължава повече от пет години. В началото на 1949 г. са подписани споразумения за купуване на хотелски парцели в Каракас и Маракайбо, Венецуела. На 1 май 1949 г. InterContinental открива първия си хотел, Grande Hotel с 85 стаи в Белем, Бразилия.
На 1 януари 1950 г. InterContinental открива втория си хотел, Hotel Carrera в Сантяго, Чили. През следващите три години компанията купува три действащи хотела - Hotel del Prado в Баранкиля, Колумбия, Hotel Reforma в Мексико Сити и The Princess в Хамилтън, Бермудски острови. През 1953 г. InterContinental открива три новопостроени хотела - Hotel Victoria Plaza в Монтевидео, Hotel Tamanaco в Каракас и Hotel del Lago в Маракайбо. Същата година те откриват и хотел Tequendama в Богота, Колумбия, най-големият в Южна Америка и първият, изцяло проектиран, разработен и построен под надзора на InterContinental. През 1955 г. InterContinental придобива 47% дял в хотел Nacional de Cuba в Хавана. До 1958 г. веригата има 16 действащи хотела в Латинска Америка и Карибите.
РАЗШИРЯВАНЕ НА ГЕОГРАФИЯТА И МАРТИН ЛУТЪР КИНГ
Принцът на Монако Рение III и актрисата Грейс Кели. Снимка: Getty Images
Същата година прочутата актриса Грейс Кели има съдбовната си среща с бъдещия си кралски съпруг – принцът на Монако. И това се случва в InterContinental Carlton Cannes. Принц Рение III вижда Грейс във фоайето по време на филмовия фестивал в Кан. Двойката скоро се жени и хотелът кръщава апартамент в тяхна чест.
Нещата вървят добре и е взето решение за разширяване на географията на проекта. През 1961 г. InterContinental Hotels отваря първия си хотел в Близкия изток - Phoenicia Intercontinental Beirut, Ливан. През 1962 г. веригата се разширява на още три континента, като през април поема управлението на хотел Ducor Palace в Монровия, Либерия, а през юли отворя хотел Indonesia в Джакарта, Индонезия, и през август The Southern Cross в Мелбърн, Австралия. Първите откривания на хотели в Европа са през май 1963 г., като едновременно това става в Дъблин, Корк и Лимерик - в Ирландия. През 1963 г., седнал в апартамент в хотел InterContinental The Willard, Мартин Лутър Кинг прави последните редакции на известната си реч „Имам мечта“ в нощта преди ключов митинг за граждански права във Вашингтон.
ПЪРВИ ПРЕМИНАВАТ ЖЕЛЯЗНАТА ЗАВЕСА
Хотелът в Будапeща. Снимка: Shutterstock
През 1964 г. InterContinental става първата американска хотелска верига, която оперира в Източна Европа, когато поема хотел Esplanade в Загреб, Югославия. Веригата остава уникална сред западните хотелски компании, оперирайки зад Желязната завеса, с откриването на хотели в Будапеща, Букурещ, Прага и Варшава между 1968 и 1974 г.
Ръководството на InterContinental винаги се фокусира върху елитен туризъм. Постепенно марката се свързва с лукс и изтънченост. В различни периоди много известни политици и звезди от шоубизнеса са отсядали в хотелите на InterContinental, включително Луис Армстронг, Роналд Рейгън, Маргарет Тачър, Жак Ширак и принц Уилям.
Хотелиерският бизнес се развива добре, но самата Pan American не се справя толкова добре. Изправена пред значителни финансови загуби, Pan American продава своето подразделение InterContinental Hotels на Grand Metropolitan на 19 август 1981 г. за 500 милиона долара. На 1 април 1982 г. новите собственици обединяват съществуващата си верига от 17 хотела Grand Metropolitan с InterContinental и дъщерната ѝ верига Forum Hotels.
След много препорадавания за милиарди, накрая, през 2003 г., веригата става част от конгломерата InterContinental Hotels Group (IHG). Година по-късно ръководството на компанията стартира бутиковата марка Hotel Indigo в Атланта, САЩ. Хотелите Hotel Indigo, разположени в най-големите градове в света, са известни със свежия си дизайн, персонално обслужване и уникален местен стил. Те предлагат на гостите ексклузивността на бутиков хотел, съчетана с надеждността и предимствата на солидна марка. Всеки хотел отразява характерните черти на заобикалящата го среда. Това се отразява в изкуството по стените, националните ястия и напитки.
През 2006 г. Академията IHG отваря врати, за да обучи персонала си в уменията на истинското гостоприемство. Тя поставя началото на новаторско сътрудничество между хотели по целия свят, за да помогне на местните жители да развият своите умения в сферата на туризма. Академията IHG първоначално е създадена в Китай, но сега работи по целия свят, като помага на хиляди хора.
ОТЛИЧИЯ, ЕКОПРОГРАМА И ПЪРВО МОБИЛНО ПРИЛОЖЕНИЕ
През 2009, 2010 и 2011 г. InterContinental печели наградите World Travel Awards като най-добра хотелска марка в света. През 2011 г. „Златният списък“ на списание Condé Nast Traveler включва шест хотела InterContinenta - това са хотели, разположени в Ню Йорк, Вашингтон, Бостън, Атланта, Сан Франциско и Монреал. През 2013 г. хотел InterContinental на остров Бора Бора също попада в тази престижна класация. Освен това, през 2009 г. InterContinental започна да строи екологични хотели чрез своята програма Green Engage. Програмата помага на хотелите по целия свят да измерват, наблюдават, управляват и отчитат своята енергия, въглерод, вода и отпадъци.
През 2010 г. отвори врати хотел InterContinental New York Times Square. С 611 стаи, това е най-големият хотел, построен в Манхатън от 2002 г. насам. В същото време марката стана първата в своята индустрия, която пусна мобилно приложение за резервации, свързвайки гостите с хотелите си по целия свят, независимо къде се намират.
КИТАЙ И КОЛЕКЦИЯ ОТ РЕЦЕПТИ
Снимка: Shutterstock
InterContinental стартира своята верига хотели и курорти HUALUXE в Китай през 2012 г. Hua означава „величествен Китай“ на китайски, а luxe означава „лукс“. Това става първата международна хотелска марка, създадена специално за китайски гости. През същата година е пуснато приложението InterContinental Kitchen Cookbook - колекция от рецепти, създадени от готвачите на веригата. 2015 г. е белязана за марката с придобиването на Kimpton Hotels & Restaurants и откриването на 5000-ния хотел - Hotel Indigo Lower East Side в Ню Йорк.
И през септември 2017 г. InterContinental Hotels Group представи новия си хотел от среден ценови клас - Аvid hotels, заедно с логото на марката и визуализацията на екстериора на хотела, общите пространства и стаите. Освен това марката започна да внедрява собствена облачна хотелска платформа - IHG Concerto, която включва система за резервации на гости от следващо поколение, което е революционно решение за индустрията.
Година по-късно InterContinental Hotels Group сключва сделка за ребрендиране и управление на 13 висококачествени отворени хотела във Великобритания. Важен „коз“ на InterContinental е участието в бонус програмата на IHG. Това е най-голямата програма за лоялност на хотели в света, тя се поддържа от всички 4500 хотела на IHG, както и от някои хотели, които не принадлежат към тази корпорация, например The Venetian и The Palazzo в Лас Вегас.
IHG значително разширява предлагането на луксозни хотели с придобиването на 300 милиона долара на един от водещите световни оператори на луксозни хотели - Six Senses Hotels Resorts Spas, през 2019 г. Същевременно IHG представя новата си луксозна хотелска марка All-suites на стойност 18 милиарда долара. Преди създаването си, IHG провежда проучване, което показва, че много гости търсят незабравими преживявания, както и диференциран набор от удобства и услуги.
Курортът InterContinental Maldives Maamunagau е проектиран с мисъл за устойчивост, като всеки аспект на хотела е построен така, че да въплъщава нов стандарт за екологично управление. Открит през 2019 г., той заема най-южния край на атола Раа, един от най-спиращите дъха и уединени острови в Индийския океан. Разположен в най-голямата естествена лагуна на Малдивите, той носи определена екологична отговорност. Курортът изпълнява този ангажимент чрез множество иновативни инициативи за опазване, които насърчават трансформативни, устойчиви взаимодействия с природата. За да представи бързоразвиващото се семейство от надеждни марки на ново поколение, IHG става IHG Hotels & Resorts през 2020 г. с широко портфолио, групирано в четири групи - Luxury & Lifestyle, Premium, Essentials и Suites
IHG открива своя 6000-тен хотел през 2022 г. Главният изпълнителен директор Кийт Бар и висшият мениджмънт на марката отбелязват събитието като бият камбаната при откриването на сесията на Нюйоркската фондова борса.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.