Неизвестно за известните: Неосъществен дипломат в Южна Америка става колос в световната козметика с крем - панацея
Бъдещият основател на марката Lancome, Арман Птижан, е роден на 20 май 1886 г. в малкото градче Сен-Луи-сюр-Семуз. В младостта си той живее с братята си в Южна Америка, където семейството печели пари, като изнася стоки от Европа, които са в широкия диапазон от железопътни двигатели до парфюми. Тогава Арман не може да си представи, че именно последният артикул един ден ще се превърне в делото на живота му.
ДИПЛОМАТИЧЕСКА МИСИЯ
Започва Първата световна война. В армията Птижан получава важна задача - той трябва да убеди южноамериканските страни да станат съюзници на Франция в тази война. През 1917 г. редник Птижан придружава посланиците на Бразилия и Чили по време на посещението им във Франция. Той ги очарова с разказите си за историята на Франция и така страната печели нови съюзници. Като награда за това след войната на Птижан е предложен избор на един от два поста - френски посланик в Бразилия или министър на пропагандата на Франция. Арман решава да не се занимава с политика. Той отива да работи в козметичната компания Coty, където легендарният Франсоа Коти става негов учител. Тогава Арман научава и запомня две правила.
Първо - най-доброто качество на съставките, безупречно елегантен флакон и разумна цена - това са компонентите на печелившата стратегия. И второ - парфюмът трябва да радва не само носа, но и човешкото око. Арман Птижан работи в Coty и има успешна кариера. Той се издига до позицията на директор, забогатява и мечтае да върне стария блясък на френския парфюм, който е позагубил блясъка си.
Така на 1 февруари 1935 г. Птижан създава собствена компания Lancome. Той се сеща за име, което може лесно да се произнесе на всеки език по света. Един ден той попада на името на малък френски замък Lancosme. Той заимства името, премахна буквата "s" и вместо това слага малко горно ударение над "o". Само три седмици по-късно фабриката и офисите на компанията вече работят, а през лятото Птижан отворя първия бутик Lancome в Париж.
Когато започва да създава парфюми, той приема съветите на Франсоа Коти. За да създаде елегантна и необичайна парфюмерийна опаковка, Птижан кани талантливия художник Жорж Делом, който преди това е негов колега в Coty. С течение на времето Жорж Делом става артистичен директор на Lancome, позиция, която заема в продължение на 30 години. Неговите флакони под формата на риба-луна за парфюма Cachet Bleu, амфората за парфюма Marrakech и флакона от парфюма Magie днес се продават на търгове за големи суми.
През 1935 г. на Световното изложение в Брюксел козметичната фирма Lancome представя 5 парфюма и 2 одеколона във флакони на Делом и всички те възхищават хилядите посетители. Парфюмите са Magie, Tropiques, Kypre, Tendres Nuits и Bocages, а одеколоните са Etiquette Noire и Cachet Bleu. Червилата и пудрите Conquete също участват на изложението.
ВЪЛШЕБНИЯТ МЕХЛЕМ
Снимка: Shutterstock
Шест месеца след основаването на компанията продуктите на Lancome вече се продават в 30 страни по света. Година по-късно Арман Птижан, с помощта на професор Медински и химика Пиер Велон, създава революционен продукт за грижа за кожата. Това е кремът Nutrix на базата на натурални съставки и активни вещества, изолирани от протеини и витамини. Въпреки че този крем е рекламиран като нощен и възстановяващ, той скоро започва да се използва като панацея. Мазилото се прилага за лечение на алергични обриви, ухапвания от насекоми, слънчеви изгаряния, отоци и измръзвания и накрая и за порязвания. Британският министър на отбраната през 50-те години препоръчва крема като идеално средство за предотвратяване и дори лечение на радиационни изгаряния в случай на ядрена война.
През 1942 г. компанията отваря първото си училище за обучение на специалисти, които трябва да покажат на света образа на френската красота. Продавачките също прекарват 9 месеца в обучение как да продават елегантните продукти. Днес това училище е израснало до Международен център за обучение на Lancome, където всяка година се събират козметолози от цял свят.
Година по-късно Арман Птижан се завръща към един от първите си аромати - Marrakech, и възлага на известния Рене Лалик създаването на нов флакон. Парфюмът е кръстен Magie през 1950 г., а флаконът на Лалик, напомнящ изящната фигура на японка в кимоно, моментално печели сърцата на феновете. По това време Птижан се интересува от декоративна козметика и поема големи рискове. На мода са дълготрайните червила, които издържат дълго, като просто изсъхват върху устните. Арман прави деликатното червило Rose de France, подобно на цвят и мирис на бледа роза, благодарение на което устните на жените станават меки и сочни. Това червила остава бестселър за дълго време на пазара.
През 1952 г. Lancome лансира един от най-добрите си парфюми - тръпчивият ориенталски Tresor. Парфюмът е бутилиран в елегантен ръчно изработен флакон, във формата на диамант със 75 фасетни парчета. След всичките си успехи в областта на парфюмерията, Арман решава да се насочи към създаването на продукти за грижа за лицето и тялото и през 1955 г. пуска Ocean - първата серия продукти за грижа за кожата на базата на водорасли и морска вода. Но той не забравя парфюмерията и през 1957 г. компанията представя два нови аромата - Fleches d'Or и Envol.
РОЛЯТА НА ТЕХНОЛОГИИТЕ
През 1961 г. управлението на компанията преминава в ръцете на неговия син Арман Марсел, а през 1964 г. Lancome става част от гиганта L'Oreal, а парфюмът Climat бележи нов етап в живота на компанията. След 2 години излиза парфюмът Eau de Lancome - последният приживе аромат на Арман Птижан. На 29 септември 1970 г. той умира на 84-годишна възраст. През 1975 г. се появява първата спирала Immencils, а през 2005 г. - линията за мъжка кожа Lancome Homme.
Lancome е пионер в областта на декоративната козметика. През 1935 г. първото червило на Lancome е почти технологично постижение. Lancome е лидер и в основата за полагане на грим. Компанията винаги е използвала най-новите технологични постижения, за да произвежда фини, лесни за нанасяне текстури за безупречен външен вид.
В допълнение, марката използва най-новите постижения на науката, за да даде на жените очарователни мигли. През 1987 г. отделът за научно-изследователска и развойна дейност прави първите стъпки в тази посока със създаването на първата лечебна спирала за мигли Keracils. През 1992 г. Lancome представя легендарния Runergie - точно когато пластичната хирургия започва да бъде много търсена. Благодарение на иновативни изследвания, продуктите на марката връщат младостта на жените без радикални медицински мерки.
От пускането на пазара на Hypnose през 2004 г., Lancome създава уникална формула, съдържаща PC/PA полимери за увеличаване на обема, комбинирани с повърхностноактивни вещества за насърчаване на растежа на миглите. През 2007 г. марката представя изключителната спирала Virtuose, съдържаща хидрофобни полимери, които придават на миглите магическа дължина и съблазнителна извивка. Година по-късно Lancome създава Oscillation Powermascara, спирала, която революционизира козметичния пазар. През 2009 г. в продажба влиза Oscillation Powerbooster - първата в света вибрираща спирала, която перфектно извива и невероятно удължава миглите.
ДЖУЛИЯ РОБЪРТС, ДРУГИ АКТРИСИ И ЗВЕЗДАТА БЕТИ БУП
Снимка: Shutterstock
През септември 2010 г. американската филмова звезда Джулия Робъртс подписва петгодишен рекламен договор с френската козметична компания Lancome, част от концерна L'Oreal. Както се съобщава, сумата е 50 милиона долара. През септември 2011 г. Lancome пуска серума против стареене на кожата Visionnaire, който включва молекула в концентрация 4% - фундаментално нов компонент, насочен към борба с несъвършенствата, включително бръчки, зачервявания, пигментация и други. Две години по-късно марката представя Teint Visionnaire, двоен фон дьо тен, който включва коректор, обогатен с витамини и щадящ фон дьо тен с висока концентрация на същата молекула.
Много звезди стават рекламни лица и посланици на Lancome, включително Изабела Роселини, Джулия Робъртс и Ума Търман. Но никоя от тях не може да достигне възрастта на една от най-успешните актриси, рекламирали марката – изключително популярната анимационна героиня от 30-те години на XX в. – Бети Буп. За да представи на обществеността новата спирала Hypnose Star, през 2012 г. марката купува правата за използване на анимационната героиня в печатни и външни реклами. В новата реклама, анимационната Бети Буп, облечена в рокля, която разкрива дантелен колан с жартиери, се обляга на контейнер със спирала до канадския модел Дария Вербови. „Lancome разкрива тайната на ослепителните очи. Бети Бууп измисли този образ и Дария го пресъздаде“, гласи текстът на тогавашната реклама.
ШИК В ЛУВЪРА
Снимка: Shutterstock
През 2023 г. се осъществи впечатляващо сътрудничество между Lancome и прочутият парижки музей Лувър. Известният музей става домакин на снимките на нова рекламна кампания за лимитираната колекция грим Lancome X Louvre. В залите му американската актриса и певица и актриса Зендая позира до стауята на Нике от Самотраки, моделът Хе Конг до фигурата Венера Милоска, певицата Ая Накамура до гръцката поетеса Корина, актрисата Аманда Сейфрид - до богинята на лова Диана.
Идеята за създаване на тази жизнена колекция е на творческия директор на Lancome, Лиза Елдридж. Президентът и директор на Лувъра - Лоран де Каре отбелязва, че е доволна от сътрудничеството с Lancome, тъй като марката показва красотата в различни образи и форми. Де Каре също отбеляза, че изборът на такива емблематични скулптури отваря нова гледна точка към легендарните образи на древността през призмата на модерността.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.