"Живей добре като харчиш по-малко": новата стратегия на китайците за евтини алтернативи

Живей добре като харчиш по-малко: новата стратегия на китайците за евтини алтернативи

Китайските потребители разполагат с ограничен бюджет и пестят значително и то не само от мода.

В Китай вече се е наложила тенденцията да се пести от почти всяка потребителска категория - от луксозните стоки до ежедневните консумативи и пътуванията - с по-евтини заместители.

Това не е съвсем ново явление - защото кой не обича добрите сделки? - но изглежда, че през последната година то се е разраснало на фона на мрачната икономическа ситуация в Китай. Платформата за търговия на едро 1688 на Alibaba печели изключително от тази реалност като според местни медии през януари, преди китайската Нова година, търсенията на „pingti“ са се увеличили с близо 2000 % на годишна база.

Тенденцията за търсене на продукти „pingti“, или „достъпна алтернатива“, е особено популярна сред младите китайци, които си разменят съвети за това как да харчат разумно парите си в социалните медии.

Думата „pingti“ обхваща широк спектър от продукти, включително дубликати, фалшификати и продукти, които са произведени в същите фабрики като марковите им аналози - стига цената им да е по-достъпна от тази на много по-скъп продукт.

Това е най-очевидно в сферата на модата и красотата, където инфлуенсърите споделят съвети.

В една публикация от Xiaohongshu, китайския еквивалент на Instagram, създателка на съдържание показва как използването на дубликати в сферата на козметиката може да ѝ спести близо 1000 китайски юана или 140 долара. Продуктите, които е заменила с дубликати, които изглеждат сходни при нанасяне върху лицето ѝ, включват фон дьо тен от MAC и популярни сенки за очи от Bobbi Brown - марки на козметичния гигант Estée Lauder.

Заместването с по-евтини продукти се е превърнало в обичайна стратегия в почти всички категории, включително стоки за бита, домакински артикули и дори първокласни или луксозни продукти, показва проучване на базираната в Пекин фирма за пазарни проучвания Daxue Consulting.

Макар че става въпрос за рентабилност, тенденцията е по-комплексна от това да работиш със скромен бюджет.

Така например, заместителите на Prada и Bottega Veneta за чантата Hermès Lindy струват около 23 000 до 24 000 китайски юана, или 3 230 до 3 370 долара - все още по-малко от половината от цената на чантата Hermes.

Хората в Китай купуват модни артикули на достъпни цени в онлайн платформите за търговия на дребно, за да постигнат евтино естетиката на "големите пари" с помощта на дубликати, които, за разлика от фалшификатите, са по-евтини алтернативи на истинските артикули. Но потребителите не заменят само са луксозни продукти за такива на по-рационални цени; те търсят по-евтини алтернативи за продукти от ежедневието.

Тенденцията се проявява в момент, когато Китай е изправен пред продължителен икономически спад след излизането си от пандемията. Втората по големина икономика в света се сблъсква с епична криза в сектора на недвижимите имоти, дефлация, висок процент на младежка безработица и геополитическо напрежение.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
На днешната дата, 14 ноември. Имен ден празнуват Филип, Фильо, Филка
САЩ започват голяма военна операция „Южно копие“ срещу латиномериканските наркокартели
Правителството предложи Румен Спецов за особен търговски представител в „Лукойл Нефтохим“
Борисов: България може още днес да получи дерогация за санкциите срещу руския петрол
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
Германия ще събира наборни войници чрез жребий и със задължителен медицински преглед
Мафията в TikTok: Как престъпните групировки използват социалните мрежи за набиране на кадри?