Как да преуспеем през 2013 г.

Как да преуспеем през 2013 г.

Специализираният портал Inc.com запита някои от най-популярните предприемачи в момента какво ще донесе на бизнесмените успех и пари през идната 2013 година. Прочетете какви съвети дават някои от най-добрите в бранша.

Дженифър Флайс, съосновател на Rent the Runway

„Без значение дали сега започвате бизнеса си, или го отвеждате на следващо ниво, винаги помнете, че „не” не означава „не”. Винаги настоявайте за своето, каквито и да са пречките и несъгласията, и помнете колко е важно да продължавате да продавате концепцията си и да опитвате отново и отново. Направете така, че продуктът или услугата ви да станат известни на всички и ги тествайте възможно най-рано. Наблюдавайте как потребителите взаимодействат с продуктите ви, учете се и се адаптирайте. Никоя концепция не е перфектна, докато клиентите не ви помогнат да я усъвършенствате.”

Чип Конли, основател на веригата хотели Joie de Vivre

„Опитайте следното: в началото на новата година свикайте най-добрите си служители за 30 минути. Разделете ги на двойки. Първият трябва да попита: „В какъв бизнес работим?” Вторият отговаря и сред това му задава същия въпрос, на който обаче първият трябва да даде различен отговор.

Повторете това упражнение пет пъти и ви обещавам, че ще откриете ключовата същност на вашия бизнес. След това изградете бизнес плана си за 2013 г. около нея. Така ние, като бутикови хотелиери, научихме, че не сме хотелиери, а работим в бизнеса за „освежаване на идентичността”. Ключовата разлика между нас и останалите се оказа създаването на място за живот, което помага на клиентите ни да освежат идентичността, към която се стремят и което отразява най-добрата страна на личността им.”

Дерек Сивърс, основател на CDBaby и HostBaby

„Успехът през 2013 г. ще зависи от същите неща, както през 1913 или 2113 г. Точно както знаем, че ще има гравитация и водата още ще бъде мокра, така има и закони, които не зависят от предсказването на бъдещето. Знаете, че хората обичат човешкото общуване – да се чувстват искрено оценени, изслушани и значими. Уникалният ви начин на работа се определя от начина, по който я персонализирате – и трябва да го правите от сърце. Знаете и че хората обичат да си казват „Леле!”, когато получат повече, отколкото са очаквали. Вашата уникалност ще се появи тогава, когато откриете кое „Леле!” можете да постигнете и кое ще означава най-много за вашите клиенти. Да следваш тенденции и временни моди е като да купиш моторница, когато си зле със здравето. Забравете лъскавите новости и се фокусирайте върху есенцията, която още не сте овладяли напълно.”

Бен Лирър, съосновател на Thrillist и JackThreads

„Фокусирайте се върху основните неща и не залитайте към прекаленото себевъзнасяне. През идната година основната тенденция ще бъде фокусът върху индивидуалността. През 2012 г. инвестирахме във всеки аспект от бизнеса си с различни нива на успех. Мисля, че разбрахме вече в какво сме най-добри и в какво – не толкова, и дойде време да наблегнем основно на силните си страни. Това означава да продължаваме да поставяме акцента върху данните и ключовите индикатори за успеха на начинанието си, за да докажем, че поетите рискове са си заслужавали.

В този контекст аз лично ще се фокусирам върху доверието си в своите инстинкти много повече, отколкото през изминалата година. Това означава, че ще наемам хора въз основа на личното си усещане за тях, а не просто на резюмето им.”

Шама Кабани, основател и генерален директор на Marketing Zen Group

„Забравете оптимизациите за търсачки. Съсредоточете се върху оптимизирането на изживяването на вашите потребители.

През 2013 г. онлайн търсачките ще затегнат алгоритмите си. Очаквам, че много уебсайтове, които са се фокусирали върху „надхитрянето” на търсачките (нарочно или не), ще открият, че губят рейтинг и трафик. Най-добрият начин да преуспеете онлайн през 2013 г. ще бъде да се съсредоточите върху подобряването на изживяването за вашите потребители. Това означава висококачествено и смислено съдържание, лесен за употреба интерфейс и интегрирана работа върху търсачките и социалните медии. Тъй като конкуренцията за внимание се засилва, малките хитрини за успех ще загубят много от ефективността си.”

Тони Ноп, основател и генерален директор на Spotlight Ticket Management

„В света на технологиите започна яростно разграбване на територия. Най-големите играчи се опитват да контролират дали и как ще „живеем” в телефоните си и онлайн (говоря за Facebook, Google, Salesforce.com, Apple). Не се плашете от тях; застанете им насреща. Големите момчета не са всесилни. Изградете онова, което ви е нужно, фокусирайте се върху него и им дайте да разберат.

По-добре ще е, ако създадете партньорство с някой експерт (или му позволете да придобие компанията ви), вместо да чакате някой да ви освободи пътя и да започнете от нулата. Светът на технологиите е широко отворен и в него има безброй възможности.”

Джоуел Гаскойн, основател на Buffer

„С две думи: Уволнете себе си.

Бързо научих, че най-добрият начин бизнесът ви да потръгне е, като запретнете ръкави и сами свършите трудната работа. Много по-дълго време ми трябваше, за да осъзная, че за да израстне отвъд тази точка, човек трябва да направи едно най-важно нещо, и то е да уволни самия себе си. Ако не го направите, ще продължите да плавате по повърхността и да отбелязвате бавен растеж и слабо влияние. Така че съберете смелост и се уволнете от онази първоначална ударна позиция, като намерите някой друг за нея. След това използвайте свободното си време, за да помислите какво наистина ще придвижи влака към следващата фаза на бизнеса ви.”

Катя Бошан и Хейли Барна, съоснователки на Birchbox

„Сериозно ще се съсредоточим върху мобилното изживяване. Вълнуваме се и от възможността да интегрираме видеоклипове, които да подобрят усещането за пазаруване на клиентите. Особено интересен ни е начинът, по който YouTube прави възможен разговора между различните общности.

Мислим все повече за личното развитие на служителите си и ще им предоставим повече възможности да споделят уменията си. Ще им създадем и бюджет, с който да купуват книги и да ходят на курсове, за да разширят експертизата си. И както бизнесът ни се разраства по размер и сложност, така очакваме нови нива на продуктивност и нови комуникационни инструменти. Имахме огромен успех със системата за споделени задачи Asana и планираме да въведем груповия чат за конкретни проблеми, за да могат служителите да общуват в реално време извън имейла и стаята за срещи.”

Ранди Гарути, генерален директор на Shake Shack

„През 2013 г. ще запазим фокуса си само върху няколко важни неща, които могат да са от полза на всеки предприемач:

1. Направете така, че фокусът да е върху изживяването. Предлагаме страхотна храна, имаме отличен дизайн, искрено гостоприемни сме, но на първо място веригата за хамбургери Shake Shack е важна с изживяването от това хората да се съберат на едно централно за общността място за срещи.

2. Филтрирайте действията си през следното кредо: „Колкото по-големи ставаме, толкова на по-дребно ниво трябва да действаме!”

3. Съсредоточете се върху по-високата си ефективност. Отстранете излишествата и се фокусирайте върху най-важната си задача: да служите на клиентите си.

4. Винаги първо се грижете за екипа си, така че на свой ред той да може да се погрижи добре за гостите ви, общността ви, партньорите ви и инвеститорите ви.”

Джеф Хейдън, автор на Inc.com

„През 2013 г. освободете егото си. Не по показен, заплашителен за останалите начин, а вътрешно. Нужно ви е силно самочувствие. Иначе ще повярвате на всички, които твърдят, че не притежавате талант или че конкуренцията е твърде многобройна, или просто че няма да успеете.

Бъдете скромни външно и 500-килограмова горила вътрешно. През 2013 г. вярвайте в себе си!”

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ