Гръбнакът на всяка SEO стратегия

Гръбнакът на всяка SEO стратегия

Гръбнакът на всяка SEO стратегия

Процесът на SEO е вид маркетингова главоблъсканица. Google често променя алгоритъма си и това, което работи добре, внезапно спира да има влияние върху класирането, когато SEO експертите смятат, че са открили трика за успех. Едно нещо обаче ще остане отличителен белег на всяка SEO стратегия през 2022 г. - висококачествени, авторитетни и подходящи препратки (беклинкове).

Какво представляват беклинковете? Беклинковете са входяща връзка от друга уеб страница към вашата уеб страница. Те се наричат ​​още хиперлинкове или входящи връзки и са крайъгълен камък на оптимизацията за търсачки. Колкото повече такива връзки имате, сочещи към вашия сайт, толкова повече Google ще ви вижда като авторитет и ще ви даде по-добро класиране на страниците с резултати от търсенето. В допълнение, препратките увеличават общия ви трафик, което може да бъде чудесно за изграждане на информираност за марката и привличане на нови клиенти.

Има два вида беклинкове:

• Do-follow връзки: Това са предпочитаният тип обратни връзки, защото предават PageRank и други сигнали за класиране на уебсайт. Те обикновено са по-мощни, защото спомагат за изграждането на доверие, а не просто водят посетителите директно там.

• Nofollow връзки: Те насочват посетителите към друг сайт без никаква SEO полза. Тези връзки не се отчитат от търсачките, така че няма нужда да се притеснявате за тях, когато изграждате SEO стратегия или правите проучване на ключови думи.

Как работят препратките? Първо, трябва да щракнете върху връзката, която ще ви насочи към URL адреса. Пример може да бъде PDF файл или друга уеб страница. Втората стъпка е да отворите текста, върху който щракнете или т.нар. Anchor текст. Той се използва, когато се създава връзка с изображение.

Беклинковете служат като знак за доверие. Google и други търсачки използват показатели за обратна връзка като мярка за популярност. Когато някой се свърже с уебсайт, това означава, че му вярва да изпрати читатели и там. Това е като партньорска проверка за уеб страница. Знак, че една научна статия съдържа ценна информация е, когато е цитирана многократно от различни авторитетни и уместни източници. Винаги е умен ход да съберете възможно най-много висококачествени беклинкове, но първо ви трябва стратегия!

Как получавате препратки? Има няколко различни начина за получаване на обратни връзки. Нека разгледаме някои, за да разберем кой е най-подходящ за вашия бизнес.

  • Създавайте съдържание с висока стойност, което е достойно за връзка, тъй като висококачественото съдържание служи като основа. Както Деймън Бъртън споменава, "Качественото съдържание, което задоволява нуждите на търсещия, може да има равно или по-голямо въздействие върху класирането ви в търсачките".
  • Създайте инфографика, която обяснява как нещо работи. За хората е много по-лесно да разбират нещата визуално, отколкото само чрез текст.
  • Създайте център за ресурси на уебсайта си, където посетителите могат да намерят връзки към качествени ресурси, свързани с техните области на интерес.
  • Можете да намерите възможности за беклинкове за вашия уебсайт, като използвате Google Search Console. Безплатният инструмент на Google предоставя невероятни данни, които могат да ви помогнат да се класирате по-високо.
  • Можете да получите представа за ценни препратки, като следите вашите конкуренти. Важно е да знаете какво правят другите, за да сте информирани.
  • Използвайте силата на публикациите за гости. Беклинковете от публикации на гости са доказана стратегия за получаване на обратни връзки към уебсайтове. Възможно е да напишете гост блог за различни сайтове, които приемат гост блогъри.
  • Използвайте HARO: Можете да получите препратки с висок авторитет от новинарски сайтове, като използвате HARO (Help a Reporter Out - Помощ за репортер).

Крайната цел на вашата SEO стратегия е да създадете дигитален отпечатък, който улеснява потребителите да ви намерят онлайн. За да постигнете тази цел, препратките са един от най-важните фактори, когато става въпрос за класирането на вашия уебсайт в страниците с резултати от търсачките. Въпреки че не са лесни за получаване и някои хора дори твърдят, че са остарели, реалността е, че въпреки че алгоритмите на Google продължават да се актуализират, беклинковете ще останат гръбнакът на вашата SEO стратегия.

Източник: Кандис Джорджиадис, инфлуенсър в социалните медии и основател на Digital Day Inc, агенция за социални медии и маркетинг в Калифорния, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова        

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ