Имате само 8 секунди
Готови ли сте за предизвикателството да грабнете вниманието на клиента за по-малко от 8 секунди? Разполагате само с толкова време преди някой или нещо да отвлече вниманието им в друга посока. Разбира се, една атрактивна витрина може да привлече вниманието на хората, които минават покрай нея, но не става въпрос за това. Тук говорим за вашите маркетингови усилия: уебсайт, публикации в социалните медии, имейли, поща.
Помислете колко уебсайта превъртате, опитвайки се да намерите къде да отидете да хапнете. Колко реклами виждате във Facebook, докато преглеждате публикации през нощта? И дори не ме карайте да започвам с огромните количества имейли, които получавате, разглеждате и изпращате направо в кошчето. Постоянно сте затрупани с неща (информация, реклами и т.н.). И познайте какво: вашата целева аудитория също е такава. Но вие вече знаете това, поради което се стремите да направите добро първо впечатление. И имате само осем секунди, за да го направите.
Какво е общото между вашия уебсайт, публикации в социални медии, имейли и обикновена поща? Всички те използват текст. И текстът е доста важно нещо, когато се замислите, че е навсякъде. Помислете за неща като теми, уебсайтове, публикации в социални медии и рекламни текстове. Това може да е едно от първите неща, които някой вижда, дори преди да стигне до красивия дизайн или безпроблемната навигация (по-долу).
Подобно на добрата книга, маркетинговият текст може да се хареса на потенциални клиенти, да привлече вниманието им и да ги накара да продължат да четат. Или може да ги накара да продължат да превъртат, да го добавят в кошчето (виртуално или буквално) или да затворят напълно браузъра си.
Ако искате вашият текст да задържи нечие внимание повече от осем секунди, можете да започнете с тези съвети:
- Разберете каква е вашата целева аудитория
- Разкажи история
- Не го претоварвайте с информация
- Тествайте вашите заглавия, текстове на уебсайт и теми на имейл
- Коригирайте (или рискувате да загубите нечие внимание поради граматически грешки)
- Персонализирайте вашия текст за вашата аудитория
- Изхвърлете специфичния за индустрията език и жаргон
- Използвайте инструменти (напр. инструменти за правопис, анализатори на заглавия и т.н.)
Накратко, текстът е най-важен за задържане на нечие внимание. Но за да работи, той също се нуждае от привлекателен дизайн. Дизайнът всъщност има най-голямо влияние върху първите впечатления на хората от даден уебсайт, според проучване. И тъй като 65% от населението учат визуално, привлекателните дизайни са задължителни, за да задържат нечие внимание над осемте секунди и да им помогнат да запазят информация.
Накарайте дизайна да работи за вас чрез:
- Маркови цветове
- Бяло пространство
- Визуална йерархия
- Типография
- Привличащи окото икони
Ако нямате графичен дизайнер във вашия бизнес и не искате да възлагате на външни изпълнители, обмислете използването на шаблони, които да ви помогнат да проектирате имейли и други маркетингови материали.
Не позволявайте посетителите на вашия уебсайт или получателите на имейл да бъдат толкова объркани или разочаровани от навигацията, че да си тръгнат. Вместо това направете нещата възможно най-лесни и ясни чрез:
- Опростен интерфейс
- Бързо време за зареждане (вероятността за отпадане на уебсайта се увеличава до 90%, ако времето за зареждане на страницата премине от 1 до 5 секунди)
- Удобен за мобилни устройства дизайн (57,38% от целия уеб трафик идва от мобилни устройства)
- Добър UX (потребителско изживяване)
- Лесно за разбиране етикетиране
- Последователност
Клиентите не искат да виждат уебсайт и маркетингови материали, които се променят от ден на ден. Те искат последователност, за да задържат вниманието си. Защо? Тъй като последователността увеличава доверието на потребителите в дадена марка (помните ли онази маркетингова грешка „Нова кола“?). Унищожете доверието на клиентите си във вашата марка и хоп, губите вниманието им (защото кой иска да обърне внимание на някой, на когото не може да се довери?)
Защо споделяте блог статии в социалните медии? Или да рекламирате еднодневна разпродажба по имейл? Вашата цел е същата: Накарайте получателя да предприеме действие. Така че независимо дали искате те да прочетат статията ви в блога или да отидат на вашето събитие за продажби, имате нужда от ясен призив за действие (CTA - call to action, бел. ред.).
Призивът за действие насърчава някого да предприеме конкретно действие. Ако искате да задържите вниманието на някого, имате нужда от ясни инструкции, за да знае той/тя какво да прави след това.
Ето няколко примера за призиви за действие:
- Абонирайте се днес
- Опитай безплатно
- Добави в кошницата
- Регистрирай се
- Научете повече
Последното нещо, което искате да направите, е да объркате клиент, чието внимание имате. Така че, колкото и изкушаващо да е да покриете базите си с множество CTA, ограничете се само до един.
Възможно ли е да задържите нечие внимание над 8 секунди? Отговорът е да. Обхватът на нашето внимание може да се свива с течение на времето, но това не означава, че е невъзможно да го запазим. Това просто означава, че трябва да измислим по-добри начини да го направим. Така че с течение на времето преразгледайте стратегиите, които използвате, за да привлечете вниманието на клиентите си. Можете да направите това чрез: A/B тестване на всичко, проучване на нови тенденции, или питане на клиенти за обратна връзка.
Източник: Майк Капел за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.