Четири начина да измислите креативни маркетинг кампании

Четири начина да измислите креативни маркетинг кампании

Маркетинговият успех зависи, поне отчасти, от творческите сили. Може да имате логично по-добър проект, обективно по-ниска цена и измеримо по-дълга история от най-близкия ви конкурент, но ако вашите маркетингови съобщения са скучни или остарели, хората няма да ги погледнат втори път. Креативността ви помага да се откроите в свят, бомбардиран с реклами, помага ви да се разграничите от вашите конкуренти и ви прави по-запомнящи се в съзнанието на вашите клиенти.

Решението е лесно, а именно да измислите повече креативни идеи. Само дето не е толкова лесно. Не можете да наложите креативност, а понякога „творчеството“ не е достатъчно, за да успее една идея. Но преди да се окажете твърде безнадеждни, опитайте тези стратегии, за да измислите по-креативни идеи в собствените си кампании.

1. Маркетинг новини

Компаниите непрекъснато стартират нови рекламни кампании, някои от които разбиват стереотипите в индустрията. Колкото повече знаете за тези пробиви, толкова повече нестандартни идеи ще можете да включите в кампанията си. Това не означава, че трябва да копирате тези кампании, но можете да почерпите вдъхновение от тях. Например, ако чуете за скорошен маркетингов трик на голям търговец на дребно, можете да вземете същата идея и да я приложите в сфера, с която сте малко по-запознати. Не се ограничавайте до собствената си индустрия - има място и за този фокус.

2. Следете конкуренцията

Вашите конкуренти вероятно няма да измислят същите награждавани, грабващи вниманието трикове, които големите марки изпълняват, но те ще имат подобни цели, продукти и аудитория като вас, което означава, че ще имате по-директнет поглед върху ефективността на кампанията. Как хората реагират на това? Как можете да промените това, за да отговаря на вашата собствена марка? Отново ще трябва да внимавате да не дублирате кампании. Използвайте ги като вдъхновение, за да подхранвате собствената си креативност. Следете ги в списък със социални медии или четете редовно новини от индустрията.

3. Отбележете какво ви заинтригува

Това се простира отвъд цифровото царство и е свързано с това как живеете собствения си живот. Толкова много търговци са затънали в размишления за това от какво може да се интересуват другите хора, че пренебрегват гледната точка на срещата от първо лице. Може да не се вписвате точно в целевата демография на вашата компания, но ако нещо естествено ви заинтригува в естествения свят, то вероятно ще заинтригува някой друг. Например, тази реклама на автобус накара ли ви да обърнете глава? Запитайте се защо. Тази телевизионна реклама остана ли в съзнанието ви с дни? Запитайте се защо. Вземете тези елементи и ги въведете в следващата си кампания.

4. Целева демография

Ако искате да бъдете креативен и ефективен търговец, трябва да познавате демографията си отвътре и отвън. За мнозина това означава извършване на изчерпателно, вторично, количествено изследване на демографските тенденции, но това не ви дава точна представа за тези хора. Вместо това се стремете към по-личен подход – вижте дали можете да се срещнете и да говорите с клиентите си на лично, може би дори приятелско ниво. Ще спечелите по-добро разбиране на техните перспективи и те дори може да ви дадат следващия ви творчески пробив.

Източник: Кавиа Пилай за Entrepreneur India

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ