Instagram спира пазаруването на живо

Instagram спира пазаруването на живо

Instagram спира пазаруването на живо

Instagram спира пазаруването на живо на 16 март, става ясно от публикация на уебсайта на компанията. Ходът е последният от поредица свързани с търговията оттегляния от приложението Meta Platforms и следва премахването на раздела "Магазин" от навигационната му лента този месец, предава Marketingdive

Създателите и марките, които предават на живо, вече няма да могат да маркират продукти, които да продават в своите излъчвания, посочва Instagram.

Промяната не засяга други функции за предаване на живо, като например опцията за покани на гости на сесия или организиране на въпроси и отговори със зрители. Също така не оказва влияние върху възможността за създаване и управление на магазин в по-голямата платформа Instagram и приложението потвърди, че продължава да инвестира в пазаруване около основната си емисия, истории, реклами и TikTok lookalike Reels - ключова част от стратегията й за растеж.

Все пак спирането на пазаруването на живо в Instagram е още един знак, че Meta се бори да поддържа интереса на потребителите към социалната търговия, след като каналът изглеждаше като обещаващ двигател за ангажираност и приходи по-рано по време на пандемията.

Instagram за първи път пусна пазаруване на живо през 2020 г., в момент, когато много физически търговци на дребно останаха затворени поради covid ограниченията. Миналата есен Meta затвори подобна функция за пазаруване на живо в своето основно приложение във Facebook, припомня изданието. 

Meta се фокусира върху това да стане по-икономична организация след бруталните няколко тримесечия на спадове. Приходите са намалели с 4% на годишна база през четвъртото тримесечие на миналата година до 32,2 милиарда долара, тъй като компанията се бори със слабото търсене от страна на рекламодателите и продължаващите предизвикателства около промените в iOS, които направиха проследяването и измерването на мобилните кампании по-трудни.

Гигантът на социалните мрежи заяви, че насочва повече внимание и ресурси към метавселената – експериментален и скъп дългосрочен залог – и Reels, които стават все по-популярни сред потребителите, но са относително незрели по отношение на монетизацията. Миналата година Meta въведе рязък кръг от съкращения, а Financial Times по-рано тази седмица съобщи, че в близко бъдеще може да има още съкращения на работни места. Изпълнителният директор на Meta Марк Зукърбърг обеща, че 2023 г. ще бъде "година на ефективност" за изпадналата в затруднение фирма. 

Източник: Питър Адамс за marketingdive.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ