Крачка напред към утрешния ден: 3 съвета за свързване с поколението Z

Крачка напред към утрешния ден: 3 съвета за свързване с поколението Z

Често срещана грешка на компаниите е да се влюбят в днешните основни клиенти. Марките за потребителски стоки, например, вероятно са свикнали да продават на милениалите. След 5 до 10 години обаче вероятно ще видите нов контингент, който се насочва към ядрото: поколението Z. Ето защо марките трябва да си зададат някои въпроси. Поколението Z сред нашите основни клиенти сега ли е? Ако не, можем ли да ги достигнем чрез настоящата ни марка и продукт(и)? Отново, ако не, как да създадем нови марки и продукти, за да ги достигнем?

Представяме ви 3 съвета за ангажиране с аудитория от поколението Z. 

1. Срещнете ги там, където са.

Като цяло поколението Z живее в TikTok. Изследванията показват, че 67% от тийнейджърите използват TikTok и че 60% от потребителите на TikTok са от поколението Z. За сравнение, делът на 13- до 17-годишните във Facebook е намалял драстично от 71% през 2015 г. до едва 32% през 2022 г.

В по-малка (но все пак значителна) степен те също обичат Instagram и Snapchat, които събират десетки милиони потребители от поколението Z, надхвърляйки всички други платформи.

Какво означава това?

Първо, на основно ниво поколението Z има много ясни предпочитания за платформата.

Второ, на по-нюансирано ниво поколението Z се състои от стриймъри, свързани директно към източника. Към създателите, които ги движат, към дигиталните аватари на техните приятели, към хиперперсонализирано медийно изживяване и към марките, които знаят как да се представят от екран на смартфона.

2. Разберете какво има значение за тях.

Ценностите варират между поколенията по доста съществен начин. Според моя опит има три ключови черти, които отличават публиката от поколението Z:

  • Устойчивост. Поколението Z държи изключително много на екологичните действия и е доказано, че взема решения за покупка въз основа на това дали марките се интересуват от това.
  • Дарения. Поколението Z го е грижа дали компаниите правят нещо добро в света. Появиха се редица инструменти, които помагат на клиентите да закръглят бакшишите си или да добавят малка сума в долари към покупките, които организациите след това даряват на благотворителни организации. Важно е да се установят партньорства на компанията с други организации, свързани с основната им мисия. Например дарителската програма на ThirdLove е важна за ThirdLove и подкрепя жените.
  • Автентичност. Страничен продукт от свикването на TikTok, Snapchat и Instagram е, че Gen Z може да надуши фалшификат, както никое поколение преди тях. Те не се интересуват от лак и преструвки, те искат хора (и марки), които показват кои са всъщност и в какво наистина вярват.

​​3. Дефинирайте (или предефинирайте) вашето съществуване.

Да бъдеш автентичен започва със себепознанието. Особено ако не сте го правили от известно време, измислянето как да се включите в нова основна аудитория е страхотна причина да се впуснете в упражнение за корпоративно дефиниране/предефиниране.

Кой сте вие? Какво правите? Защо ви интересува? Какви доказателства давате на света, за да демонстрирате, че ви е грижа - как влагате парите си?

Думите без действие са неавтентични. Марките, които знаят как да оставят действията им да говорят сами за себе си, разбират силата на автентичността.

Трябва да започнем да действаме, имайки предвид потребителите от поколението Z. Въпросът е можете ли да го направите сами? Имате ли ресурсите да се свържете с тях или имате нужда от помощ? Ако сте в позицията да го направите, не изключвайте придобиването на марка, която вече се е докоснала до духа на поколението Z. 

Източник: Хайди Зак, съосновател и главен изпълнителен директор на ThirdLove, марка за стил на живот на жените, фокусирана върху много поколения, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ