Решаващият ход по време на икономически зими

Решаващият ход по време на икономически зими

Съкращенията и инфлацията създават несигурност. Наскоро, след като загуби милиони по време на пандемията, Airbnb показа как фокусът върху маркетинга на марката може да се отплати. Наскоро говорих за тактиката на Airbnb и как да я използвам с моя приятел и ментор, Робин Даниелс, който преди е работил като глобален ръководител на продуктовия маркетинг в LinkedIn и Salesforce, като главен маркетинг директор в WeWork, а наскоро в Matterport. Двамата с него разгледахме три вида маркетинг.

Платен маркетинг 

Купуването на клиенти чрез реклами и други цифрови средства е опция. Плюсовете на този метод? Бърз е, а резултатите са почти мигновени. Неговите минуси? Крактовременен е. Това е измеримият начин с голям обем данни, който изпълнителни директори и бордове на директори обичат, но често качеството и резултатите са лоши. 

"Често компаниите инвестират прекалено много в реклами в Google/Facebook или други цифрови платформи, защото резултатите са бързи и всичко е директно измеримо, което е добре за съгласуване с вашия главен изпълнителен директор, финансов директор и борд. Въпреки че това е важна част от маркетинговия микс, никоя марка не е изградена само върху цифрови технологии. Ключът към успеха е първо да познавате своя ICP (идеална личност на клиента) и едва след това да инвестирате в реклами и съдържание", казва Робин Даниелс

Органичен маркетинг

"Органичният маркетинг отнема повече време от платения маркетинг, но е от решаващо значение, ако искате да създадете голямо входящо търсене и страхотна марка. Освен това не е толкова измерим – което означава, че съгласуването с главния изпълнителен директор, финансовия директор и борда е от решаващо значение, особено във времена на несигурност, както преживях в Salesforce по време и след рецесията от 2008 г.", обяснява Робин Даниелс. Съдържанието и историите са идеални – но формирането на осезаеми резултати отнема повече време, добавя той. 

Органичният маркетинг може да доведе до невероятно качествени входящи потенциални клиенти, но изисква оформяне на интересен, изненадващ или нова гледна точка (POV - Point of view). Тази стратегия е само за компании, които са достатъчно смели да инвестират в него, тъй като този маршрут включва поемане на риск и експериментиране с уникални начини да разкажете историята си с нулеви гаранции. 

Маркетинг на общността 

Маркетингът, както се вижда от историята на Airbnb, се случва, когато хората вярват във вас и вашата история толкова много, че в крайна сметка се превръщат от клиенти във фенове. За съжаление тази стратегия отнема повече време и е по-трудна за измерване.

В действителност повечето компании трябва да смесват тези три стратегии. Всички те имат своето място, разходи и различни срокове, в които работят. Платеният маркетинг работи бързо, но генерира по-ниски потенциални клиенти. Органичният маркетинг е по-евтин и дава висококачествени потенциални клиенти, но е по-бавен. Маркетингът на общността е най-бавният и най-трудният за изпълнение, но има повишена възвръщаемост по отношение на качеството.

Споделете това с вашия екип. Говорете за това на следващата си среща. Обсъдете непосредствените нужди, но също така се фокусирайте отново върху по-голямата картина. 

Източник: Том Гил, сертифициран копирайтър за недвижими имоти и консултант по маркетинг, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ