Защо стартъпите се нуждаят от PR?

 Защо стартъпите се нуждаят от PR?

Създаването на стартъп означава упорита работа за всеки един предприемач. Вие сте измислили идея, разработили сте бизнес план, осигурили сте финансиране и сте приложили бизнес плана в действие с първите си клиенти или клиенти. Но какво следва? Естествената следваща стъпка за всеки бизнес е растежът и много стартиращи компании често използват PR, за да позволят този растеж.

Едно от най-големите препятствия, с които се сблъсква един стартиращ бизнес, е да разпространи информацията. Казано по-просто, ако обществеността или поне очакваната клиентска база на даден бизнес не знае, че той съществува, този бизнес вероятно ще се окаже сред повече от две трети от стартиращите фирми, които никога не носят положителна възвръщаемост за своите инвеститори. За щастие, връзките с обществеността са идеалният начин за стартиращ бизнес да обяви съществуването си пред обществеността.

Защо PR е важен за стартиращите компании?

Основната функция на връзките с обществеността е да изграждат известност на марката. За да успеят на претъпкан пазар, стартиращите компании трябва да се представят пред обществеността, а PR-ът може да помогне на новите фирми да разпространят информацията за своите стартъпи. Използвайки инструменти като прессъобщения, социални медии, събития, сътрудничество с инфлуенсъри и връзки с медиите, една кампания за връзки с обществеността може да трансформира бизнес от чисто нов в познато име за всяко домакинство.

Връзките с обществеността също играят жизненоважна роля в подпомагането на бизнеса да оформи идентичността на своята марка – качество, което е особено важно за бизнеса в началния етап. Начинът, по който даден бизнес и неговият лидер се представят в медиите, осигурява основата, чрез която обществото вижда компанията. PR усилията позволяват на бизнеса да създаде последователен и завладяващ разказ на марката, който ще резонира с тяхната аудитория през целия им жизнен цикъл.

Въпреки това, най-критичното въздействие, което една PR кампания може да има върху бизнеса и неговите лидери, е да помогне за изграждането на доверие, надеждност и авторитет. Тъй като стартъпите по дефиниция са нови компании, те обикновено нямат репутация, върху която да градят. В редки случаи те може да имат основатели или ангели инвеститори, които придават доверие на бизнеса, но в по-голямата си част бизнес лидерите трябва да работят усилено, за да спечелят доверие.

Какви са някои PR стратегии, които да помогнат на стартъпите да намерят правилната аудитория?

Един подход към PR на стартиращи фирми, който може да бъде особено полезен за бизнес лидери, които се надяват да развият това доверие сред своите клиенти и инвеститори, е „лидерство на мисълта“. За разлика от традиционния PR, който се фокусира върху представянето на вас и вашия бизнес пред хората, PR тактиката на мисловното лидерство е да ви утвърди като експерт по темата във вашата област.

Като бъдете интервюирани от журналисти, появявате се в подкасти, получавате стратегически медийни позиции и допринасяте с публикации за гости и авторски статии по теми, свързани с вашия бизнес и индустрия, ще бъдете възприемани като водещ глас по тези теми.

Може би си мислите: „Това е хубаво, но как се отразява на растежа на моя бизнес?“ В крайна сметка всичко се свежда до репутацията. Когато вашата целева аудитория види, че сте един от водещите лидери на мисълта по определена тема, те знаят, че знаете за какво говорите и шансовете да ги получите като клиент или инвеститор нарастват значително.

Как връзките с обществеността помагат на стартъпите да постигнат своите бизнес цели?

В някои случаи кампаниите за връзки с обществеността могат да доведат до привличане на клиенти. Ефектите от историите за вас и вашата компания са по-директни, докато ефектите от PR в стила на мисловно лидерство са по- репутационни и имат дългосрочно въздействие.

Бизнес лидерите могат да проследят успеха на своята стратегия за връзки с обществеността по различни начини. Някои медии може да ви позволят да включите бизнеса си с обратни връзки и ако е така, можете да използвате URL за проследяване, за да определите източника на вашия трафик. В противен случай можете да добавите въпрос като "Как научихте за нас?" към страницата за покупка на вашия продукт или услуга. Въпреки че не са изчерпателни, и двата метода поне ви дават по-добра представа за това колко добре работи вашата PR стратегия.

Другата финансова полза от PR е повишаването на доверието на инвеститорите. Много стартиращи компании или търсят да привлекат допълнително финансиране за растеж, или продават на по-голяма компания като част от сливане или придобиване. Връзките с обществеността могат да помогнат на бизнес лидерите да постигнат тези цели.

Ако вашите постижения са получили смислено отразяване в пресата в издания от най-високо ниво и специфични за индустрията нишови публикации, това означава, че правите нещо правилно като бизнес лидер. Инвеститорите се доверяват на медийни канали като Entrepreneur, Forbes, The Wall Street Journal и MarketWatch като на авторитетни гласове в света на бизнеса. Ако името ви се появи на тези места (за нещо добро), е по-вероятно да ви се доверят.

Ето защо връзките с обществеността са от решаващо значение за стартиращите фирми. Бизнес лидерите трябва да разберат, че връзките с обществеността са инвестиция и като всяка инвестиция, отнема време да се работи с правилната PR фирма, за да се изплати. Въпреки това, с ефективна PR стратегия, правилните PR специалисти могат да привлекат клиенти и инвеститори към вашия бизнес, което прави връзките с обществеността незаменими за всяка компания, която иска да расте.

Скот Бартник, главен оперативен директор в Otter PR, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ