Когато бизнесът е в застой, преразгледайте маркетинга

Когато бизнесът е в застой, преразгледайте маркетинга

Независимо от нивото на успех, което бизнесът постига, когато стартира, повечето компании в крайна сметка достигат точка, в която растежът им спира. Ръстът на продажбите стагнира, обратната връзка с клиентите става по-малко ентусиазирана и като бизнес лидер имате усещането, че вече не напредвате.

Оставени без контрол, самодоволството и стагнацията могат да станат изключително вредни за бизнеса, като ви попречат да постигнете първоначалните си цели или да постигнете основни KPI. Като разберете защо растежът на бизнеса е плато и как можете да го преодолеете, можете да върнете бизнеса си в правилния път.

Защо бизнесът е на плато?

Повечето фирми рано или късно стигат до плато или дори свиване. Има много причини, поради които това може да се случи. За малките предприятия платата често възникват поради липса на ресурси, независимо дали са финансови или свързани с персонала.

Промените на пазара също могат да доведат до спиране на бизнеса. Новите конкуренти, променящите се нужди на клиентите, революционните технологии и други фактори, които до голяма степен са извън вашия контрол, могат да спрат растежа. Бизнесът в тези ситуации трябва да се научи да адаптира своите предложения, за да оцелее и да избегне загубата на пазара.

Доста често обаче бизнес стагнацията е свързана с ръководещите организацията. Без правилния начин на мислене, лидер, чийто бизнес в момента е на плато, няма да може отново да накара нещата да се движат в правилната посока.

1. Оценете вашите системи и бизнес модел

Бизнес моделите може да не са проектирани по начин, който позволява на компанията да мащабира ефективно. Това лесно води до забавен растеж, просто защото системите и процесите на място не са в състояние да се справят с повече клиенти или продажби.

За съжаление, проблемът може да се влоши, когато се прилагат лоши стратегии за мащабиране, което води до влошаване на обслужването на клиентите, лоши стратегии за наемане и други проблеми. Преждевременното мащабиране е свързано с цели 70% от смъртните случаи при стартъпите.

Оценяването на вашите текущи системи и бизнес модел трябва да се направи в светлината на уникалното предложение за стойност, което се опитвате да предоставите, вашите оперативни процеси и ресурсите, налични за вашия екип. Разглеждането на тези фактори в контекста на вашия пазар може да ви помогне да идентифицирате неефективността, която трябва да промените, за да обслужвате по-добре клиентите си.

2. Доведете правилните хора

По-специално за малкия бизнес, назначаването на правилните хора може да има голямо въздействие върху преодоляването на платото. Това важи особено за самостоятелни предприемачи, които се опитват да се справят сами с цялата работа, включително с дейности, които са извън тяхната област на опит.

Например, в казус от PMU Launch, агенция за развитие на образованието за красота, основана от Ренато Фабри и Кайл Кошел, приходите на Brows By Carina стагнират, достигайки плато от $1200 на месец за период от седем месеца. След прилагане на стратегическа реклама и подобряване на процеса на обаждане за продажби, тя увеличи месечните си приходи до $13 000.

Това обаче доведе до ново плато, тъй като компанията внезапно се разтегна твърде много. Назначаването на уреждащ срещи служител помогна за намаляване на натоварването на Carina, позволявайки й да увеличи месечните приходи до $18 000.

И накрая, назначаването на оперативен мениджър, който да наблюдава ежедневните бизнес дейности, позволи на компанията да се съсредоточи върху стратегически инициативи за растеж и да достигне върхови приходи от $29 000 на месец. Невероятно, но само две попълнения в персонала освободиха толкова много време, че напълно промениха посоката на бизнеса.

3. Преразгледайте своя маркетинг

Маркетингът е един от най-полезните инструменти за стимулиране на продажби и потенциални клиенти, които ви помагат да развиете бизнеса си. Ако разполагате с правилните хора и ефективни системи, но все още сте заседнали на платото, струва си да разгледате маркетинговите си канали и послания, за да видите дали те все още достигат до правилните хора по правилните начини.

В допълнение към фината настройка на вашите съобщения, за да сте сигурни, че достигате ефективно до целевата си аудитория, трябва също така да разгледате различни платформи и промоционални възможности, които биха работили във вашата ниша. Например, Airbnb знаменито увеличи процентите си на резервации и регистрации с 300%, след като въведе своята програма за препоръки, която възнаграждава настоящите клиенти с кредити за пътуване.

Маркетингът е свързан с оптимизация. Независимо дали проблемът ви е свързан с насочване, съобщения, платформа или други области, тестването на различни опции и проследяването на резултатите може да ви помогне да презаредите усилията си за растеж.

4. Проверете начина си на мислене

Смелият главен изпълнителен директор твърди, че бизнес стагнацията често е страничен ефект от достигането на лично плато на бизнес лидера. Това е призив за саморефлексия - ако сте загубили собственото си мислене за растеж, може да е трудно да поддържате желания импулс за вашия бизнес.

За да се справят с това, те препоръчват на предприемачите да започнат с преразглеждане на визията си за тяхната компания. Помислете какво първоначално сте искали да постигнете с вашия бизнес и защо – чувството за цел, което ви е дало ентусиазъм и стимул.

Оценяването на личния ви статус и отразяването на първоначалната ви визия за вашия бизнес може да ви помогне да усетите дали сте загубили своето „защо“ и какви корекции трябва да направите на лично ниво, за да възвърнете ентусиазма си – дори ако това означава да промените визията си за вашия бизнес.

Само защото вашият бизнес изглежда е достигнал плато, не означава, че трябва да остане там. Като се задълбочите, за да разберете причините, поради които вашият бизнес е на плато и след това се обърнете към специфичните проблеми, които ограничават растежа ви, можете да се върнете на пътя към постигане на най-важните си бизнес цели.

Източник: Андрес Товар, съосновател и управляващ партньор на Noetic Marketer, агенция за дигитален маркетинг, специализирана в индустриите на висшето образование, електронната търговия и професионалните услуги, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                           

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ